Bij hoeveel graden onder nul worden wedstrijden afgelast?

Ik moet vanavond voetballen (4e klasse, inhaalwedstrijd), maar het wordt wel erg koud (-8 graden). Bij hoeveel graden onder nul worden voetbalwedstrijden afgelast? Zijn daar regels voor?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
6.8K

Antwoorden (1)

Daar zijn geen regels met randvoorwaarden voor.

Extreme hitte of kou
Bij extreme hitte of extreme kou kan de thuisspelende vereniging zelf bepalen of de wedstrijden van de JO11 en jonger worden afgelast. Dit kan ook gebeuren op verzoek van de bezoekende vereniging. Afgelasting moet uiterlijk plaatsvinden een dag voorafgaand aan de wedstrijden. Geef dit dan wel de eerste werkdag daaropvolgend door aan het betreffende steunpunt. Wedstrijden van andere categorieën kunnen bij extreme hitte of extreme kou alleen worden afgelast na overleg met de competitieleider van het betreffende KNVB- steunpunt, dan wel met de competitieplanner landelijke competities van de KNVB.