Waarom kreeg Ali Boussaboun rood in de wedstrijd ADO Den Haag - Ajax?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Gestrekt been, vol op de enkels van Anita (geloof ik)
Er was ergens nog wel een bal maar hij ging er zo vol in dat rood de enige kaart was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het keerpunt in de wedstrijd tussen ADO Den Haag en Ajax werd een werkelijk KEIHARDE TACKLE van Ali Boussaboun op Vurnon Anita in de 25e minuut. Na tien duels voor ADO is de bijna 33-jarige Boussaboun momenteel nog steeds zonder treffers, waardoor hij steeds gefrustreerder lijkt te worden. Het geluid van zijn tackle was trouwens hoorbaar in het stadion en op televisie ! Hulde voor scheidsrechter Bas Nijhuis, die niet twijfelde en onmiddellijk een rode kaart aan Boussaboun voorschotelen. Vlak hierna maakte ook Aleksandar Radosavljevic een verschrikkelijke overtreding op Anita. Nu verstrekte Nijhuis geen rode maar een gele kaart (foutje bedankt !). Anita moest dit duel trouwens helaas voortijdig (72e minuut) beeindigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kwam erg lomp in,en had Anita's benen kunnen breken,hij raakte inderdaad de bal,maar hij was wel erg laat,dus of het terecht was,van de rode kaart,weet ik niet