Maakt Duitsland veel kans om naar de finale te gaan?

2 jaar geleden hebben ze verloren van Spanje,
maar hebben ze dit jaar veel kans om te winnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Daar is dus eigenlijk geen antwoord op te geven.
Spanje heeft onverwacht van Zwitserland verloren,
Duitsland van Servië, de bal is rond en elke wedstrijd
is anders.
Beiden landen hebben prima ploegen en het
kan dus alle kanten op gaan.

Wat dat betreft is het wel een leuk verhaal dat een
octopus alle Duitse wedstrijden tot nu toe goed
voorspeld heeft. Saillant detail is dat deze inktvis
nu voorspelt dat Spanje de halve finale van
Duitsland gaat winnen.
Zie de bron voor het filmpje van de octopus :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja. Dit jaar hebben ze een compleet nieuw team, hetgeen vrijwel ongeslagen tot de halve finale gekomen is.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de polls staan ze ongeveer gelijk, en wordt er vanuit gegaan dat de wedstrijd in penalties zal eindigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor.

Maar ze hebben net zo veel kans om te verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin. De kansen zijn niet uit te drukken in procenten voor voetbal. Er zijn zoveel factoren waar rekening mee gehouden dient te worden.
Denk aan ervaring, coach, training, wedstrijdritme, vorm van de spelers, groei in het toernooi, etc, etc Hierdoor kun je nooit een % toe kennen aan een team. Dus ook niet 50-50
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Raamklaza, nee, dat is onzin. Je kunt met zekerheid zeggen dat de kans om te winnen 50% is. Er zijn namelijk maar twee uitslagen mogelijk, namelijk winst of verlies. (; Daarnaast kun je weldegelijk een redelijk gefundeerde kans berekenen dat een land wint (en dat gebeurd dan ook). Dat zal niet op het procent juist zijn, maar meestal wel close. Als deze twee landen zo dicht bij elkaar zitten als de andere antwoorders op deze vraag denken (ik weet _niets_ van voetbal) dan is 50-50 een redelijk goede benadering van de kansen.
Als ik kijk wat voor wedstrijden Duitsland heeft neergezet
dan zou ik zeker zeggen dat Duitsland veel kans heeft om naar de finale te gaan.
Dan zou ik zeggen dat de afgelopen wedstrijden van Duitsland indrukwekkender waren als de gespeelde wedstrijden van Spanje.

Dit zegt nog steeds vrij weinig omdat niemand hier een echt antwoord op kan geven.
Dit word vanavond uitgemaakt wie naar de finale gaat.
Er word gezegd dat het voor Nederland beter is om tegen Spanje te voetballen in de finale.
Maar vanavond vanaf 20.30 zullen we het zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het een dubbeltje op zijn kant zal zijn, maar geef Duitsland wel de grootste kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn inziens hebben ze heel veel kans om door te gaan naar de finale. Ik heb ze zien spelen tegen Engeland en tegen Argentinië en ik vond ze echt heel erg goed. Ze hebben Argentinië gewoon in de pan gehakt.
Enige nadeel die ze vanavond hebben is dat Müller op de bank zit, omdat hij twee gele kaarten had. Daar missen ze wel een heel gevaarlijke speler aan.
Maar als ze de finale halen, dan is die er zondag weer bij, wat voor ons weer een groot nadeel is.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze dan ook de finale gaan winnen.
Maar... ik hoop natuurlijk dat Oranje gaat winnen, dat spreekt vanzelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar de spelers van duitsland kijk dan zou je zeggen
neen.
Podolski speelt bij de F.C Koln ( geen topclub )
Klose is een vaste bankzitter bij Bayern.
Die lange centrale verdediger speelt bij Hertha B.S.C
(afgelopen seisoen gedegradeerd )
Kroos ( de vervanger voor Muller ) heeft totaal geen
internationale ervaring.
Maar het zijn duitsers, met een fantastische mentaliteit, en
je heb pas van hun gewonnen, als ze in de bus zitten naar
huis.
Het antwoord op je vraag is naar mijn inzien
50% net zoveel als de spanjaarden, ik hoop dat duitsland
wint, dan kunnen wij eindelijk eens afrekenen met 1974.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ze hebben bijna het hele toernooi goed en mooi voetbal gespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk nu naar Ned 1 daar zijn ze de wedstrijd aan het spelen...