Wie zijn er lid van Ajax?

Je kunt het immers niet zomaar worden, wie zijn het dan wel? Alle spelers, trainers, bestuursleden? En de kantinejuffrouw?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk van de supportersvereniging, alleen de elite is echt lid van Ajax;)

Antwoorden (1)

binnen de club.

Buiten de huidige voetballers van de amateurtak, de oud-spelers van de amateurtak en een aanzienlijk aantal oud-eerste elftal-spelers (Lucky Ajax) zijn ook niet-voetballers lid van Ajax. Het verenigingsbestuur kan mensen met andere dan speciefieke voetbalkwaliteiten tot de club toelaten.

De Algemene Leden Vergadering (ALV) is een orgaan van de vereniging dat wordt gevormd door alle leden van de vereniging. Ieder werkend lid, erelid en lid van verdienste heeft recht op het uitbrengen van één stem in de ALV.

De Ledenraad bestaat uit vierentwintig (24) afgevaardigden van de stemgerechtigde leden, geen deel uitmakend van het bestuur. Zij worden gekozen door de ALV. De leden van de Ledenraad worden gekozen voor een zittingsduur van drie jaar. Jaarlijks treedt een derde deel (8 personen) volgens rooster hiervan af. Een aftredend lid van de Ledenraad is terstond herbenoembaar, hetgeen in de praktijk ook vaak daadwerkelijk gebeurt. Benoeming en herbenoeming is echter niet mogelijk o.a. bij personen die inmiddels de leeftijd van zeventig jaar hebben bereikt.

Voor meer aanvullende informatie, zie bron:

Toegevoegd na 1 minuut:
Foutje. Ik wilde met het volgende beginnen:

Volgens de site zijn er circa 470 leden binnen de club.