Welke snelheid heeft de inworp van een voetbal?

Ik ben een dynamisch model aan het maken (in Powersim) over een inworp van een voetbal. Ik kom uit op ongeveer 24 m/s (86 km/h) bij een afstand van 40 meter. Is dat realistisch? Het lijkt me namelijk nogal snel voor inworp.

Toegevoegd na 37 seconden:
Let op: met 24 m/s bedoel ik de beginsnelheid, dus niet de snelheid waarmee de bal de grond raakt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K

Antwoorden (1)

in een sportartikel van het AD uit 2011 werd een snelheid van 60 km. per uur genoemd! "Hoe levensgevaarlijk de verre inworp kan zijn, wordt in de Engelse Premier League bewezen door Rory Delap van Stoke City.
Deze 35-jarige Ier gooit de ballen over een afstand van zo'n veertig meter en met een snelheid van zestig kilometer per uur in het strafschopgebied van de tegenstander."