Als A de bal schiet en hij raakt de broek B zo het doel in. Wie heeft dan gescoord?

Speler A en B zitten in hetzelfde voetbalteam, de bal raakt alleen de broek van B, maar niet zijn been.

10 maanden geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

staat er niet in de regelementen aanraking door het lichaam? dus alleen aanraking met een kledingstuk geldt niet als contact.
10 maanden geleden
tinus1969
10 maanden geleden
Scoren met schoenen telt dus niet, volgens jouw redenering.
erotisi
10 maanden geleden
Een shirt alleen zal de bal maar minmaal een afwijking geven. Dus een aanraking met shirt alleen geldt mi niet. Een bal kan in die zin bv door de veters van schoen zijn aangeraakt en dat telt ook niet. Omdar de voet verder de gehele schoen aanraakt dan wel bestuurd door de stugheid van de schoen zal dat vaak wel meetellen.