Waarom mag een team wel een buitenlandse coach hebben ...

maar moeten de spelers allemaal de nationaliteit hebben van het land waar ze voor uit komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Het beste antwoord

Om het niveau omhoog te brengen van dat land.
Als dat niet mag, dan is de keuze voor veel landen zeer
beperkt.
Een coach is vaak verbonden aan een club voor een
aantal jaren, en als je een keus moet maken uit die
trainers die vrij zijn, dan is de keus in veel landen heel
beperkt.
Vandaar dat het is toegestaan om ook een buitenlandse
trainer aan te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De coach doet niet actief mee aan het spel zelf, dus hij kan niet direct invloed uitoefenen. Wel door de opstelling en wisselen en zo, maar hij kan geen goals scoren. Vandaar dat bij mannenvoetbal ook gewoon een vrouwelijke coach hebben zonder dispensatie te vragen. Niet dat dat voorkomt op hoog niveau, maar het kan wel.