Wat gebeurt er in de laatste poulewedstrijden met de tweede wedstrijd van het EK als bij de eerste wedstrijd de boel wegens noodweer gestaakt wordt?

Hypotetische vraag waarschijnlijk, omdat de kans op onderstaand scenario niet heel erg groot is, maar toch:

Op het EK worden de laatste poulewedstrijden gelijktijdig gespeeld om het eerlijk te houden.
Als land A & B de uitslag van de wedstrijd tussen C & D al weten, dan weten zij wat ze moeten doen om verder te gaan.

Wat nu als er bij de wedstrijd tussen A & B net zo'n noodweer losbarst als vandaag tussen Oekraine & Frankrijk. Wordt wedstrijd C tegen D dan ook onderbroken om het eerlijk te houden of gaat die gewoon door?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1K

Antwoorden (2)

Inderdaad niet erg waarschijnlijk, maar het kan. In de Topklasse kwam het dit seizoen ook voor in de laatste ronde dat een wedstrijd later moest beginnen, een andere belangrijke wedstrijd werd toen ook uitgesteld. Ik denk dat het afhankelijk zal zijn van de tijd waarop het gebeurt. Als je al in de 90e minuut zit, zal de andere wedstrijd gewoon uitgespeeld worden, maar zit je aan het begin van een wedstrijd, of bijv. halverwege de tweede helft, kan er na enkele minuten door de UEFA worden besloten de wedstrijd stil te leggen. Maar dan alsnog zal er alles aan gedaan worden de wedstrijd dezelfde avond nog uit te spelen, anders ontstaat er voor de UEFA een kleine ramp. Een goeie vraag is het zeker, maar een eenduidig antwoord is er niet op te geven, kan er in de regels van het EK ook niks over vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad ook de reden dat ik het vraag.
Ik kon er ook niets over vinden.
In ieder geval + voor de moeite.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je niet goed gezocht staat er wel in namelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, ik denk niet dat er een beter antwoord op te geven is, vraag me ook af of hier echt reglementen voor zijn bij de UEFA. Waarschijnlijk wel, maar er zal toch wat overhaast gereageerd gaan worden wanneer jouw voorbeeld daadwerkelijk zal uitkomen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk maar even naar andwoord van mij want had het van de week al uitgezoch voor een ander andwoord en toen las ik dat toevallig ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is jouw antwoord geen antwoord op de vraag? Of ik begrijp het niet goed. De vraag is namelijk wat er met de tweede wedstrijd gebeurt, uit jouw antwoord wordt mij niet erg duidelijk waar je het over hebt. Beetje flauw trouwens om meteen te gaan minnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het met pompiedom eens, er staat niets in over de 2e wedstrijd en juist daar gaat mijn vraag over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit welke wedstrijd het is. Als er een wedstrijd niet uitgespeeld kan worden dan word die de volgende dag opnieuw overgespeeld.
Dan word de wedstrijd de volgende dag OPNIEUW gespeeld worden. Mocht dit ook niet mogelijk zijn dan word er beslist door de administratie wat er precies met de wedstrijd gaat gebeuren. Staat in de regels van de UEFAover EURO 2012. Paragraaf 7 artikel 10.08

Toegevoegd na 13 minuten:
Het maakt absoluut niet uit welke wedstrijd het is, de wedstrijd moet dan de volgende dag worden uitgespeeld en de datum van de laatste wedstrijd blijft ongewijzigd. Die staan namelijk allemaal al vast en dat zou dan problemen kunnen veroorzaken met de knock-out fase

Toegevoegd na 22 uur:
net door de NOS bekend gemaakt, mocht de ene wedstrijd worden stilgelegd dan zal de UEFA binnen 5 minuten bekend maken of gewenst is dat de andere wedstrijd ook worden stil gelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, mijn vraag ging over wat er met de 2e wedstrijd gebeurt, of die ook even stil gelegd wordt.
Niet wat er met de wedstrijd zelf gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ooooh bedoel je dat. Nee dat mag absoluut niet. Sorry had het niet goed begrepen. Maar dat ken echt niet. De wedstrijden zijn niet van elkaar afhankelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk zijn de wedstrijden afhankelijk, anders zijn 2 ploegen bevoordeeld, omdat ze de uitslag van de andere wedstrijd al weten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwa dat wel maar niet kwa stil leggen enzo. Dat is niet mogelijk omdat anders het andere team de dupe zou worden van iets wat er in het andere stadion gebeurt. Ook gaat de UEFA hierover. Mocht de UEFA alsnog zeggen dat de wedstrijd moet worden stil gelegd dan gebeurt dan maar dat moet wel heel uitzonderlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het om een tijdelijke stillegging gaat is het vrij logisch, 'fair play' is belangrijk bij de UEFA. En dit lijkt me wel een heel uitzonderlijk geval, kans dat het gebeurt is erg klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kans is erg klein maar heeft niks met fair play te maken dit. Dat is iets heel anders. Dit gaan ze daar niet onder scheiden. Laten we het zo zeggen. Mocht het gebeuren dan komt er uit de onderste la van Platini een nieuw plan naar boven wat er moet gebeuren. Maar weinig kans dat ze allebei worden stil gelegd. Zal de regels nog wel eens door lezen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat die kans klein is, maar laten we er maar over ophouden, uitsluitsel kan alleen de UEFA geven ;) (fair play heeft hier wel degelijk mee te maken, het spel is niet echt eerlijk meer als er bij de 2e wedstrijd toch wordt doorgevoetbald).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In antwoord op je toevoeging: Ja, ik hoorde het ook net op de NOS.