Zijn er bekende oud-voetballers die na hun carriere als speler scheidsrechter zijn geworden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
4K

Antwoorden (4)

Nou volgens mij niet, in ieder geval niet op hoog niveau . De leeftijd van stoppen met voetballen ligt toch ook niet zo veel lager als dat van van een scheidsrechter. En als je nog als voetballer kan rondrennen....welke voetballer wil dat dan in zijn laatste jaren inruilen voor een baantje als scheidsrechter?
......
Misschien dat er oud-voetballers zijn die in hun vrije tijd het team van 1 van de eigen kinderen (bijv) weleens fluiten...
ja, of het bierteam van de club uit eigen dorp ofzo?
Maar dat bedoel je vast niet of wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dick Jol is profvoetballer en scheidsrechter geweest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Johan Derksen, al is hij geen scheidsrechter geworden in het betaald voetbal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens oud-voetballer Geert den Ouden heeft de KNVB geen behoefte aan ex-voetballers die over de dertig zijn, 'ondanks het talent wat daar in schuilt als scheidsrechter'. Hij fluit af en toe 'een wedstrijd voor een goed doel, of oud-internationals of een oud-team'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dick Jol is destijds bewust door de KNVB benaderd om scheidsrechter te worden om te zien of ex-profs betere scheidsrechters zijn.