Alle landen die lid zijn van de fifa;

Wikipedia: Behalve Monaco, Vaticaanstad, Micronesia, Kiribati, de Marshalleilanden, Nauru, Palau en Tuvalu, die allen wel een nationale ploeg hebben, zijn alle onafhankelijke landen lid van de FIFA. Daarnaast is een aantal afhankelijke gebieden ook lid van de organisatie, net zoals Palestina. De vier landstreken van het Verenigd Koninkrijk hebben allen een aparte bond en spelen voor hun eigen land (Wales, Noord-Ierland, Engeland en Schotland). Dit is tijdens de oprichting geëist door het Verenigd Koninkrijk. Om de FIFA waarde te geven hebben de andere landen ermee ingestemd. Voor Frans-Polynesië wordt door de FIFA de benaming "Tahiti" gebruikt, naar het voornaamste eiland van de Oceanische archipel.

De kamioenschappen hebben uiteindelijk naast het gastland nog 31 'subkamioenen' die de laatste rondes van het WK tegen elkaar spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

32 landen

Toegevoegd na 50 seconden:
Europa:
Denemarken, Zwitserland, Slowakije, Duitsland, Spanje, Engeland, Servië, Italië, NEDERLAND, Portugal, Griekenland, Slovenië en Frankrijk

Afrika:
Zuid-Afrika (gastland), Ghana, Nigeria, Ivoorkust, Kameroen en Algerije

Azië:
Australië, Japan, Noord-Korea en Zuid-Korea

Zuid-Amerika:
Brazilië, Paraguay, Chili, Argentinië en Uruguay

Noord-Amerika:
Verenigde Staten, Mexico en Honduras

Oceanië:
Nieuw-Zeeland
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
In 2010 doen er 32 landen mee met het wk voetbal.

Dit zijn de deelnemende landen.
Denemarken, Duitsland, Engeland, Italië, Nederland, Servië, Slovakije, Spanje, Zwitserland, Griekenland, Portugal, Slovenië, Frankrijk, Brazilië, Paraguay, Chili, Argentinië, Uruguay, Zuid-Afrika, Ghana, Ivoorkust, Nigeria, Kameroen, Algerije, Australië, Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Mexico, VS, Honduras en Nieuw Zeeland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er doen 32 landen mee aan het WK voetbal in Zuid-Afrika 2010.

Maar liefst 204 (record) landen hebben meegedaan aan de kwalificatiereeks, na 848 wedstrijden waren er nog 31 over die naar het WK in Zuid-Afrika mogen.

Zuid-Afrika was als gastland het enige land dat zeker was van deelname voor de kwalificatiereeks, wereldkampioen Italië moest zich ook "gewoon" kwalificeren.