Is een penalty scoren moeilijker naarmate de belangen groter worden, bijvoorbeeld als de finale in zicht komt?

Heeft iemand daar statistiekjes over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Moeilijker niet, de druk wordt wel hoger. En de tegenstander kan zwaarder zijn. Maar sommige mensen presteren juist beter onder druk, dus voor hen is het niet moeilijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leukste avatar

Andere antwoorden (5)

ja het is wel moeilijker.
simpelweg omdat de druk steeds hoger komt te liggen.
en mischien ook wel de vermoeidheid
13 jaar geleden
Feit is dat voetballers tijdens de training de meeste strafschoppen in het doel jagen, terwijl dit in de wedstrijd niet het geval is. Heeft duidelijk met druk te maken. Druk die ontstaat door aanwezigheid van veel publiek, tv, grote belangen. Door de druk blijkt het moeilijker te zijn, om te scoren.

statistiekjes heb ik even niet paraat, maar zullen er ongetwijfeld zijn. Voor wat betreft voetbal wordt bijna alles bijgehouden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja ook voetballers hebben last van zenuwen.
Vandaar dat ook niet iedereen een panalty wil of kan nemen.
Op de training staat er geen druk,maar in een echte wedstrijd,is de situatie heel anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker is dat zo, de druk is enorm, en hoe verder in het
toernooi hoe groter de druk.
Als je een strafschop neemt in de 8ste, kwart, halve of
finale, dan kijken miljoenen ogen mee, en als je daaraan
denkt op dat moment, dan kan het makkelijk mis gaan.
Statistiekjes heb ik niet, maar wel een verwijzing naar
het verleden van het Ned.elftal, die zijn al heel vaak
uitgeschakeld door het missen van strafschoppen.
( Seedorf,de Boer,Cocu)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het lijkt of het moeilijker word maar het komt door.
1. de druk/ de stress van de spelers
2. je speelt tegen een tegenstander waar je anders nooit tegen speelt.
en verder de trainingen verlopen altijd beter dan de wedstrijden.