Nee.
Volgend jaar weer de Ek.
In Polen en de Oekraine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EK's en WK's zijn alleen afwisselend op even jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom is dit fout? Even jaren, 2010, 2012, 2014 en afwisselen WK en dan EK....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is alleen geen antwoord op de vraag. (die min is overigens niet van mij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indirect wel, 2011 is nou niet bepaald een even jaar.
EK: Om de 4 jaar
WK: Om de 4 jaar

Deze voetbaltoernooien vinden elkaar dus afwisselend om de 2 jaar plaats. Hier een voorbeeld.

WK 2006 Duitsland
EK 2008 Oostenrijk en Zwitserland
WK 2010 Duitsland
EK 2012 Oekraine en Polen
WK 2014 Brazilië
EK 2016 Frankrijk
WK 2018 Rusland
EK 2020 ???
WK 2022 Qatar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit jaar is er geen EK of WK, volgend jaar is er weer een EK en in 2014 een WK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit jaar is er geen EK of WK, maar een kwalificatietoernooi.
Hier zie je Nederland:

Land Wed Win Gel Ver DV DT +/- Pnt
Nederland 6 6 0 0 21 5 +16 18
Zweden 4 3 0 1 11 5 +6 9
Hongarije 6 3 0 3 15 13 +2 9
Moldavië 5 2 0 3 6 5 +1 6
Finland 4 1 0 3 10 6 +4 3
San Marino 5 0 0 5 0 29 -29 0

De groepswinnaar kwalificeert zich voor het EK in Polen en Oekraine. In dit geval zie je Nederland.
Er zijn ook nog 8 andere pouls (dus 9 in totaal). Polen en Oekraine zijn sowieso al gekwalificeerd, omdat zij de gastlanden zijn. Zij verzorgen dus de gehele organisatie rond het EK en het EK wordt in hun land gehouden.

De beste nummer 2 kwalificeert zich, dus de nummer 2 die de meeste punten van alle nummers 2 uit de andere pouls heeft.

De overige 8 nummers 2 spelen tegen elkaar 2 kwalificatiewedstrijden en de winnaar kwalificeert zich ook.

De ene poulewedstrijd wordt gespeeld in Polen, terwijl de andere in Oekraine wordt gespeeld.

Om de 4 jaar vindt een EK of WK plaats en dan altijd in het jaar met de evengetallen.

Even een overzicht van de afgelopen 10 jaar + die van volgend jaar erbij:

EK 2000 Nederland&Belgie
WK 2002 Zuid Korea&Japan
EK 2004 Portugal
WK 2006 Duitsland
EK 2008 Oostenrijk en Zwitserland
WK 2010 Zuid Afrika
EK 2012 Oekraine en Polen

De EK kwalificatiewedstrijden zijn afgelopen in november 2011 en het EK zelf begint in 8 juni 2012 en eindigt op 1 juli 2012.

Meer informatie op: http://nl.wikipedia.org/wiki/EK_2012
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgen jaar de ek de wk is een keer in de 4 jaar
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om de 4 jaar word een EK of WK gehouden.
bijvoorbeeld: in 2010 was er een WK over nu 1 jaar is er weer een EK. en dan na dat EK is er weer over 2 jaar het WK enz.
in totaal wachten het EK en WK dus 4 jaar
een goed voorbeeld: in 2010 was er een WK over 1 jaar is er een EK.
na dat EK komt het WK weer en dat heeft 4 jaar geduurd.
mis. heb ik het niet helemaal goed uitgelegd maar ja;)