Wat betekent DWS in zaalvoetbal ?

De tegenstanders zijn niet komen opdagen. Nu staat er bij de uitslagen DWS, wat betekent deze afkorting in voetbaltermen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K

Het beste antwoord

In het zaalvoetbal worden de volgende afkortingen standaard gebruikt :

AFG= Afgelast
BNO=Bezoekers niet opgedaagd
GOB=Gestaakt wegens onvoldoende spelers uitspelend team
GOT=Gestaakt wegens onvoldoende spelers thuisspelend team
GVS=Geen vervangende scheidsrechter
GWO=Gestaakt wegens ongeval
GWT=Gestaakt wegens ontuchtzaak
NOB+Niet opkomen beide teams
SNO=Scheidsrechter niet opgedaagd
TAS=Tereinafkeuring door scheidsrechter(betreft speelvloer)
WNO=Wedstrijdformulier niet ontvangen
WOV=Wedstrijd ongeldig verklaard

Verder dan nog WD=Wedstrijddag
Helaas geen DWS !

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door Wilskracht Sterk (DWS) is een Nederlandse voetbalclub uit Amsterdam. In 1907 werd de club opgericht onder de naam Hercules. De naam werd op 22 maart 1909 veranderd in Door Wilskracht Sterk (DWS). De clubkleuren zijn blauw-zwart. De profclub DWS speelde haar thuiswedstrijden in het Olympisch Stadion.
DWS werd voor de invoering van het betaald voetbal in 1954 verschillende malen kampioen in de eerste klasse. Het landskampioenschap werd in die jaren nooit behaald. In 1954 trad de club toe tot het profvoetbal. In 1958 fuseerde DWS met BVC Amsterdam tot DWS/A en nam de eredivisieplaats van die club over. In 1962 werd de naam weer DWS. Het grote succes volgde in 1964 toen DWS landskampioen werd als promovendus uit de eerste divisie, een nog steeds unieke prestatie. In 1972 volgde een fusie met het eveneens in het Olympisch Stadion spelende Blauw Wit en De Volewijckers tot FC Amsterdam. DWS ging verder als amateurclub met een succesvolle jeugdafdeling.