Waarom rekken voetbalspelers in een wedstrijd tijd als het er aan het einde van een helft weer bij komt?

Het is een veel gezien fenomeen in het voetbal, maar heeft het zin? Er komt (als het nodig is) blessure tijd bij dus waarom zou je dan tijd rekken als het er later weer bij komt?

9 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K
kierkegaard47
9 jaar geleden
Ten eerste komt het er zelden 100% van de gerekte tijd bij. Vaak worden er bv. 3 minuten bij opgeteld maar is er voor veel meer dan 3 minuten tijd 'gerekt' als je alle momenten met een stopwatch zou timen en optellen. Ten tweede, -en dit is veel belangrijker- je haalt het tempo uit de wedstrijd. Door steeds "dode" momenten te creeeren wordt het moeilijker voor de tegenstander om 'lekker' aan te vallen, en moet de draad na het rekken van tijd steeds opnieuw opgepakt worden, en dit kan voordelig zijn als je bv. voor staat (de voorstaande partij is doorgaans degene die tijd probeert te rekken).

Het beste antwoord

Omdat er in een wedstrijd vaak met gemak 10 minuten aan tijd gerekt wordt, waarna er maar 3 minuten aan extra speeltijd wordt toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze rekken niet zozeer tijd, ze verminderen voornamelijk de kans voor de tegenstander op een doelpunt. Het tempo wordt uit de wedstrijd gehaald en de druk wordt voor de spelers steeds hoger.