Het EK-2012 wordt gespeeld in Polen en Oekraïne. Wat zijn de juiste tijden om aan te houden ivm het tijdsverschil tussen Polen en Oekraïne?

Ieder speelschema zegt wat anders. De Uefa site zegt bijvoorbeeld dat een wedstrijd in Oekraïne om 20:45 uur wordt gespeeld. Is dit dan in Nederlandse tijd 19:45?
Uefa zegt ook:"All times are CET"

Toegevoegd na 32 minuten:
Om het even heel simpel te houden: Als er op de UEFA website staat dat een wedstrijd gespeeld in Oekraïne om 20:45 begint dan houd dit in dat dit ook 20:45 Nederlandse tijd is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

Je constatering klopt. In Nederland is het 19.45 uur en in Kiev is het een uur later (zij liggen oostelijker waar de zon eerder opkomt). De UEFA houdt de Centrale Europese Tijd (ik vertaal dit woord) aan. Dit betekent de tijd die wij hebben in Nederland, Duitsland, Polen, Frankrijk etc. Om een conclusie te trekken. De Ukraine dient zich met haar kick-off tijden aan west Europa aan te passen.