Gaan we straks op het WK weer de hele wedstrijd naar die irritante toeters luisteren?

Zoals bij de afgelopen afrika cup,dat je de commentator amper verstaat,of hebben ze inmidels rigoreuze maatregelen genomen?

Het gebruik van deze toeters heeft al tot veel ophef geleid. De commotie heeft inmiddels vormen aangenomen en de wereldvoetbalbond FIFA gaat zelfs een onderzoek starten naar de vuvuzela, dit hadden ze beloofd maar ik heb er niks meer over gehoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet het geluid uit : dan teletex 888 dan heb je ondertiteling .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat loopt helaas enige minuten achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die toeters zijn toch mooi! goede sfeer enz. Alleen heb ik er zelf nooit last van gehad, kan me wel voorstellen dat dat irritant is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De TV makers kunnen achtergrond herrie (volume) van publiek gewoon zachter zetten (outfaden) tijdens de uitzending. De stem van de omroeper komt dus meer naar voren en de achtergrond wordt gedempt. Heb je geen last van. Ik heb vaak meer last van het slappe geouweh**r van commentatoren, dus kom maar op met die toeters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet het dan doodstil zijn tijdens de wedstrijden? Nee hoor, gewoon lekker toestaan de vuvuzela's. Hoort bij het land en geeft sfeer.

Het beste antwoord

Als dat toch zo is zet ik het geluid af. Hoop écht dat ze er n oplossing voor vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik gok van niet. Er zijn namelijk al verschillende organisaties die deze bloedirritante Vuvuzela's gratis weggeven bij bepaalde producten (bv. TNT).

Dus ja, maak je borst maar nat.

Toegevoegd na 51 seconden:
He, wat een raar antwoord geef ik toch weer.
Ik bedoel natuurlijk: ja, die toeters zijn toegestaan.

Toegevoegd na 27 minuten:
Toch even wat zitten googelen.

De FIFA heeft hier al ooit een uitspraak over gedaan, jammer genoeg in het voordeel van de Vuvuzela:

"Als we de vuvuzela zouden verbieden, dan moeten we ook de koebellen innemen van de Zwitserse fans en de Engelse supporters verbieden te zingen", zegt Hans Klaus, hoofd-communicatie van de FIFA. "We willen niet teveel drukte maken over de vuvuzela en dit op een relaxte manier benaderen. Ik ben er van overtuigd dat de vuvuzela een hit wordt tijdens het WK. Het geeft de Afrikaanse sfeer prima weer."

Aldus de FIFA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gisteren op TV gezien dat de oranje plastic vuvuzela's niet aan te slepen zijn.

Prettige Wedstrijd!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben d'r bang voor ja. Maar misschien is het een idee om de wedstrijden volgen zonder geluid met teletekstpagina 888. Er zitten bij live uitzendingen wel een vertraging in de ondertitels. Minder leuk denk ik, maar dan ben je wel van dat irritante geluid van de vuvuzela af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kom op zeg, laten we alle sfeer uit de stadions halen en allemaal stilletjes naar een voetbalwedstrijd kijken.

Hoogstwaarschijnlijk zullen de supporters de vuvuzela gebruiken en er een (Afrikaans) voetbalfeest van maken!

Moeten de sambaballen dan ook worden afgeschaft wanneer het WK in Brazilië is in 2014?

Ben zelf een keer in de ArenA geweest voor het Amsterdam Tournament en Ajax speelde tegen Arsenal. Wij lekker met zijn vieren in een Arsenal shirt en wij waren de luidruchtigste in het hele vak, geen sfeer in een stadion is helemaal RUK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, vind ik ook! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sambaballen zijn geen irritante toeters. Sfeer in het stadion is prima, graag zelfs maar door die toeters word je op tv wel behoorlijk afgeleid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben benieuwd of je sambaballen nog steeds niet irritant vindt als je er 82.238 (x2) hoort... Herrie in het stadion, heerlijk!
Waarschijnlijk wel, wat je daar aan kunt doen is het volgende:

Zet het geluid van de televisie uit en doe de radio aan, Jack van Gelder doet daar het commentaar, dan hoor je de toeters ook wel, maar Jack gaat daar flink overheen, ze zitten in een cabine, dan wordt het geluid wat gedempt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat onderzoek waar je over vraagt heeft reeds plaatsgevonden, en de Fifa heeft beslist dat elk land of
werelddeel zijn eigen gewoontes en charmes heeft, en dat je daarom de vuvuela niet mag verbieden.
Ondanks de vuvuela , heel veel plezier ( en sucses)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluseen, +1 voor je antwoord!
Ik hoop van wel. Het hoort bij Zuid-Afrika. Volkomen overbodig dat onderzoek van de FIFA.

Ik heb hier ook een vuvuzela staan en reken maar dat die gebruik gaat worden tijdens het WK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het niet! Bij ons in het stadion zijn ze in elk geval ( gelukkig!) verboden!