Er is altijd een vierde man bij... Een gransrechter gaat dan het veld op en de vierde man wordt grensrechter...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vierde man neemt het over van de eerste man (van de scheids dus)

Vanaf amateur eersteklasse/hoofdklasse wordt de wedstrijd gestaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf? Je bedoelt neem ik aan "lager dan". Vanaf werkt toch altijd de hoogte in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, vanaf, niet lager dan. Bij hogere klassen wordt de wedstrijd gestaakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct.
http://nl.wikibooks.org/wiki/In_mensentaal/Voetbal/Rechters http://www.nusport.nl/eredivisie/2223058/scheidsrechter-valt-bij-fc-twente.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt C4th. Dan heeft mijn man het goed geleerd... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je tomaat, dounja blijkbaar niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou maak je er helemaal een raar verhaal van, bij hogere klassen zoals de eredivisie (zoals de link van C4th ook laat zien) gaat een wedstrijd toch juist wel door. Bij lagere klassen kan ik me een afgelasting juist wel voorstellen(aangezien ik ook aanneem dat die niet zo snel met een vierde man zullen werken). Ik kan me niet voorstellen dat Ajax-Feyenoord(eredivisie) wordt afgelast omdat de scheids z'n teen geblesseerd heeft. Ben je het me eens dat de eredivisie een hogere klasse is dan de amateurs klasses. En de eredivisie in de range valt van klasses die lopen vanaf diezelfde amateursklassen en niet eronder zitten. Misschien kan Pelle uitleggen waar we langs elkaar heen denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL mr Tomaat... ik snap Dounja gewoon niet, of beter nog: zij snapt jou niet maar leg dat maar eens uit als iemand niet tegenover je zit. Dounja: je zegt 'De vierde man neemt het over van de eerste man (van de scheids dus) Vanaf amateur eersteklasse/hoofdklasse wordt de wedstrijd gestaakt.' Dat zou betekenen dat de vierde man het over neemt bij lagere categorieën dan amateur eersteklasse/hoofdklasse. Dus alle vanaf amateur eersteklasse/hoofdklasse en hoger (tot en met de eerste divisie en eredivisie) wordt de wedstrijd gestaakt. Jij bevestigt dit door op de reactie van mr Tomaat te zeggen dat je daadwerkelijk 'vanaf' bedoelt en niet lager dan. De reactie van C4th bevestigd dat mr Tomaat gelijk heeft wat jij (dounja) dus weer beaamt ;) Dounja: volgens mij zeg je het toch echt verkeerd met je 'vanaf' maar bedoel je het anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, bij de amateurs hebben ze niet eens een vierde man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm ja dat argument had ik ook al eerder bedacht maar weer vergeten, maar het is duidelijk dat dounja dat ook niet bedoelde maar dat wel zo heeft neergezet ;-)
zie antwoorden boven
toevoeging bij amateurvoetbal wordt vaak eerst nog gekeken of niet toevallig een scheidsrechter aanwezig is die ook op dat niveau kan fluiten ook kan in overleg met beide teams een andere scheidsrechter worden aangewezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan neemt een reserve scheidsrechter het over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de regelementen Betaald Voetbal Artikel 27 lid 4 moet de scheidsrechter dan worden vervangen door de 4de official. Mocht die niet aanwezig zijn dan word gekeken naar welke grensrechter mag fluiten volgens de richtlijnen van de KNVB. Is er bij beide grensrechters niemand aanwezig die mag fluiten dan word gekeken of er een scheidsrechter is die in het amateurvoetbal mag fluiten. Is ook dit niet het geval dan word de wedstrijd gestaakt en overgedragen aan de tuchtcommissie.