Moet je dat nou echt normaal vinden al dat kabaal buiten omdat NL finale mag spelen? En is het wettelijk toegestaan? Al die herrie zo laat?

Ik heb kinderen in bed liggen die natuurlijk totaal geen boodschap hebben aan dat NL in de finale mag spelen. Ze blijven hier maar continue de claxon in drukkend rondjakkeren, op die vuvu dingesen blazen en schreeuwen. Je mag ff juichen vind ik bij doelpunt en als ze gewonnen hebben, maar dan ook klaar. Je moet toch ook rekening houden met mensen die dit niet leuk vinden en kinderen die slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (9)

Hoe vaak gebeurt dit nou? Het is heel lang geleden dat Nederland weer in de finale staat, van mij mogen ze best de hele nacht door juichen. Het is heel normaal, in andere landen vieren ze zulke dingen vaak uitbundiger dus wees blij.

Het kan irritant zijn maar je moet er mee leven, er zijn veel ergere dingen dan even een beetje kabaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is inderdaad lastig voor kinderen, maar het komt maar zo weinig voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah joh, het is maar eens in de twee jaar! Laat ze lekker blij zijn. Wanneer is Nederland voor de laatste keer wereldkampioen geworden.. NOOIT? En nu zijn we zo dichtbij!
Je moet maar blij zijn dat Turkije niet mee doet, dat was erger geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar dit is, ik zit hier in Den Haag, niet eens in het centrum, en het kabaal is immens. Wettelijk is het niet toegestaan, het is na elven, maar ik zag net zelfs een ME-busje voorbij rijden luid toeterend. Dus mij lijkt het te worden gedoogd.
Of het normaal is, is weer een tweede. Mensen zijn uitgelaten, voor mij is het bijvoorbeeld de eerste keer, ik heb 1978 en 1974 niet meegemaakt (bijna 20), en het is zo mooi, omdat we er dichtbij zijn.
Hoe oud zijn de kinderen, want misschien dat ze wel graag de finale willen zien. Misschien is de volgende keer wel in 2022 of nog later.
Als bijna 12 miljoen mensen hebben gekeken, of nog meer, zul je voor deze ene avond het toch niet tegenhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat je een autistisch kind hebt, ik weet niet welke vorm, wat ik wel weet dat je ze veel kunt vertellen en uitleggen. Leg uit wat er aan de hand is en wat er kan gebeuren. Ik begrijp je, maar dit is iets wat zo enorm uitzonderlijk is, anderzijds begrip mag dus ook.
Ik heb het mijn dochter allemaal uitgelegd.
Bereid je kind voor voor zondag, want er is een grote kans...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's het nadeel van in de stad wonen; in Amsterdam-Centrum kun je je nachtrust de komende uren wel vergeten; niet zo erg voor een keertje, alleen die vuvuzela's moeten verplicht ingeleverd en verbrand worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het word gedoogd. Politie heeft hier staan kijken hoe wij herrie maakte. Ik heb 2 kids. Maar die slapen overal door heen.
Knijp een oogje dicht voor Holland. X
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee is niet toegestaan, ik denk dat er vanacht zo'n 6 miljoen herrie makende mensen opgepakt zullen worden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het niet bedoelt hoor, maar volgens mij ben jij op dit moment je gevoel voor humor ff kwijt.
Wil er niet de draak mee steken wil het wél relativeren.
Van mij hoeft het ook niet die herrie. Oud en nieuw is één keer, maar ze hebben al zoveel wedstrijden in korte tijd gewonnen. Op zich een geld prestatie, maar voor veel mensen wel de zoveelste angstige nacht. Jammer dat groepen mensen de halve nacht overlast veroorzaken. Thuis heb ik er weinig last van maar op het werk is het een ramp. Ik werk met geestelijk gehandicapten die zeer angstig zijn door de herrie. Het is nu al de zoveelste nacht dat ze wakker zijn, huilen van angst en ontroostbaar zijn. Ik vind dat er meer rekening mag worden gehouden en laat het voor iedereen een feest zijn. Vanaf twaalf uur stil op straat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Geld = hele