Excelsior Moeskroen, een Belgische voetbalploeg, vecht alweer tegen een nakend faillissement.

Men zegt dat de club dan ophoudt te bestaan. Nochtans wordt de club bij een faillissement enkel teruggeplaatst naar de derde klasse. Dan bestaat die ploeg toch nog?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wordt dat eigenlijk niet gewoon afgeschaft: betaald voetbal? Daardoor word deze sport zo opgehemeld, en onnodig duur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*wordt opgehemeld

Het beste antwoord

Als ze echt failliet gaan (dwz, ze kunnen hun verplichtingen niet meer nakomen), dan houdt de club op te bestaan. Wel is het zo dat zo'n club onder een andere naam weer opnieuw kan beginnen, maar dan wel in de laagste competitie.
Zo gaat het meestal met voetbalclubs die failliet gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan spelen ze waarschijnlijk geen betaaldvoetbal meer maar worden amateurs dat is een stuk goedkoper voor de club zodat die kan blijven bestaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle voetbalclubs zijn verenigingen. Clubs die ook professioneel spelen hebben voor het prof gedeelte meestal een aparte rechtspersoon (NV) opgericht. Ter eerste omdat de financiën van het prof gedeelte van een andere orde van grootte zijn dan het amateur gedeelte. Ten tweede om de amateurs niet de dupe te laten worden van een eventueel faillissement van de profclub. De amateurs kunnen dus gewoon doorvoetballen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaa, dat klopt alleen gaan ze dan verder als amateurclub en worden alle spelers verkocht of gaan ze daar op amateurbasis voetballen.