Het WK-voetbal is gister begonnen en daar komt de oranjegekte vandaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het wk een belangrijk sport evenement is die veel bekijks trekt op tv dat vinden mensen leuk en daardoor word het uitvergroot bij bedrijven die spullen op de markt zetten dat word dan gekocht en dan komt het oranjegevoel vanzelf.Als het goed met oranje dan komt er vaak meer en meer oranjegekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via voetbalfans en de commercie, die spelen daar handig op in.
In ieder geval komt het niet door mij, ik heb niks met oranje/kleur of gekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zie je ook op koniginnendag!
alles oranje!! een leuke oranje dag!
en nu nederland met wk begonnen is!! alles oranje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ER is geen oranjegekte,een schande dat het Wk hier niet leeft in Nederland,Het is allemaal zo betrekkelijk en oppervlakkig,kijk eens naar Zuid afrika en brazilie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit Belgisch perspectief is de 'oranjegekte' weldegelijk een feest van uitbundigheid. Welke term zal primeren als het WK 2018 of 2022 naar de lage landen komt?
door het WK dat net is begonnen.
en voetbal is door heel wat nederlanders een geliefde sport.
het is natuurlijk ook leuk om lekker met z'n allen heel nederland te proberen te versieren.
dat is gezellig en geeft een lekkere sfeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Nederlanders soms ook best nationalistisch kunnen zijn, zeker wanneer het gaat om voetbal, of om het koningshuis, de familie Van Oranje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeleken met de zuidelijke landen gaat het hier erg rustig aan toe, geen oranjegekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voornamelijk op gang gebracht door de commercie,die er, zo als bij elk groot evenement een graan(tje) van hoopt mee te pikken en daarbij nog aangewakkerd door de media.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die gaat nu komen dat komt omdat Nederland wereldkampioen voetbal wordt