Voor wie voetballen de voetballers op het wk?

Gezien het feit de mensen in Noord-Korea niet mogen kijken naar het voetbal, alleen als ze winnen, vroeg ik me af waar die spelers dan voor spelen. Doen ze het nou voor de eer, want het land geniet toch niet mee.
Het is toch juist mooi als een land meeleeft met de voetballers ( Nederland ) met alle emoties erbijhorende.
Voetballen de voetballers voor:
A) Zichzelf
B) Vaderland
C) Iets anders

Dit kan overigens van toepassing zijn op Frankrijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ze voetballen omdat ze wereldkampioen willen worden. Ze doen het voor volk en vaderland, maar uiteraard ook voor zichzelf. Elke speler droomt ervan om ooit de wereld cup omhoog te houden.

Voor wat betreft Noord-Korea: de wedstrijd tegen Portugal is juist wel live uitgezonden, dit naar aanleiding van het redelijk goede resultaat tegen Brazilie (maar 1-0 verlies tegen één van de beste landen van de wereld).

Jammer genoeg voor hen wenste Portugal niet mee te werken aan deze propaganda-actie.

Toegevoegd na 11 minuten:
1-0 moet uiteraard 2-1 zijn....
Vandaag beetje teveel 1-0'etjes gevallen, zet zich door in mijn antwoorden.

Toegevoegd na 11 minuten:
1-0 moet uiteraard 2-1 zijn....
Vandaag beetje teveel 1-0'etjes gevallen, zet zich door in mijn antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen mega premie tegenover staat, lopen ze echt geen meter. Het gaat deze spelers puur om het geld. Ik heb het dan wel over de europesche en z.amerikaanse teams. Ik weet vrijwel zeker dat ze niet eens weten wat "volk en vaderland" precies inhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2-1, maar dezelfde marge. Het verbaasd me dat er daar niet - bij wijze van publiciteitsstunt - beelden uit '66 worden uitgezonden als zijnde "Live". Die resultaten waren ook redelijk respectabel, tenslotte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt 2-1... waar zat ik met mijn gedachten... heb net de poolresultaten van vandaag ingevuld, 3x 1-0... tja...

Andere antwoorden (4)

Voor zichzelf.

Ze willen het hoogst haalbare bereiken in hun tak van sport. en dat is nog steeds wereldkampioen worden met je land.
En daar is niets mis mee als ze dat graag voor hun land willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De voetballers zeggen voor volk en vaderland. Ik denk dat ze daar staan voor hun eigen glorie en zaligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere voetballer wil toch wel eens tegen Ronaldo of die andere sterren spelen. De Noord Koreanen ook denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eer, maar vooral voor de bonus. Zoals overal elders in onze maatschappij.