Waarom zet de NOS geen klok bij de samenvattingen van de Champions League?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet wel dat ze het 'vroeger' ook nooit bij de eredivisiesamenvattingen deden, in ieder geval niet sinds ik kijk. Toen ging de boel naar Talpa - daar zag ik die klok voor het eerst. Toen de samenvattingen daarna weer terug gingen naar de NOS, namen ze dat daar over. Misschien wel omdat veel kijkers hadden aangegeven dat ze dat erg prettig vonden (ik vond dat in ieder geval en ken niemand die het vervelend vindt). Maar goed, waarom ze het dan bij de CL-samenvattingen niet doen, dunno...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, dank je voor je reactie. Het is niet echt 'het' antwoord op de vraag maar geeft wel wat insides. Vrienden van mij, en ik ook, vinden het wel irritant als er geen klokje is. Door de tijd erbij te zetten krijgt de wedstrijd meer context (bijvoorbeeld: 10 grote kansen in 10 minuten geeft aan dat de aanvallende partij de verdedigende partij compleet afmaakt in die fase) én op bepaalde momenten zorgt het voor extra spanning (bijvoorbeeld: een team heeft nog één goal nodig en is in de aanval. Als je ziet dat het de 90e minuut is, zorgt dat voor meer spanning).
Ook als je midden in een samenvatting valt, zie je dus niet of je er ook letterlijk middenin valt of dat de wedstrijd bijna voorbij is. Om die redenen verbaas ik mij erover dat er dus géén klokje staat. En ook verrast het mij dat jij, en blijkbaar meer mensen, dit niet als een gebrek ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal eens. Het was overigens ook geen antwoord van mijn kant, anders had ik het natuurlijk wel bij 'antwoorden' gezet... ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, is daar een verschil tussen? Wist ik niet eens (vind de nieuwe site van GV maar vaag...). Maar ik dacht dat je net aangaf dat jij het niet vervelend vond trouwens, haha.

Antwoorden (1)

omdat het niet zo erg interessant is, het zijn zeer korte samenvattingen en het lijkt mij overbodig om daar zo veel moeite voor te doen
Bij de competitie daarentegen is dat ooit gedaan op verzoek van de kijkers.Dat maakt het spannend. Maar die CL is langzamerhand een gedrocht aan het worden van veel te veel.
Althans dat is mijn indruk