Deze voorzitter, is net als zijn voorganger Joao Havelange, ongevoelig voor kritiek. Het is een elite clubje en er wordt niet aan Jan met de Pet gevraagd of hij goed genoeg functioneert om nog een termijn eraan vast te plakken. Zulke functies staan als het ware boven 'het fatsoenlijke'. Vergelijkbaar met de functie van bijvoorbeeld Bernie Ecclestone, of voor mijn part de Paus.

Een voorzitter van de FIFA wordt gekozen uit 'eigen gelederen', dat is net als bij de FIA en net als bij de verkiezing van een nieuwe Paus, simpel.

De man heeft totaal geen kijk op het spelletje welke wij 'voetbal' noemen, edoch is hij de belangrijkste figuur bij de Wereldvoetbalbond.

Had zijn voorganger nog wel een uiterst sportief verleden, deelname aan twee Olympiades als sporter 1936 in Berlijn als zwemmer, en in 1956 Helsinki als waterpoloër.
Blatter heeft nagenoeg op sportief gebied niks aansprekends gedaan.

Al jaren is hij bezig de voetballerij te torpederen met 'eigen inzicht', en zou dat 'eigen inzicht' nog iets bijdragen aan een verbetering van het spelletje, dan zou ik denken soit, maar hij komt met ridicule zaken als 'Silver Goal', 'Golden Goal', het 6/5 systeem, en hij houdt bewust de invoering van de elektronica tegen. Daarbij is hij niet wars van steekpenningen uit te delen ( om zijn zaken erdoor te drukken ) of ze aan te nemen. Een dictator? ja, een dictator. Het doet me uiterst Zuid Amerikaans aan met 'President voor het Leven'.

Dus of hij onder druk komt te staan? Nee de man staat op een voetstuk waar hij zichzelf heeft neergezet en anderen van zijn 'kliek' hem houden. Pas als er nieuwe bezems zich aandienen bij de Wereldvoetbalbond, zullen sommige dingen pas 'schoongeveegd' worden. Tot die tijd is het Sepp Blatter uit Zwitserland die als 'blindemannetje' de boel regeert binnen 's werelds mooiste 'kijksport'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er zal wel veel druk op hem uitgeoefend worden maar hijzelf zal net doen alsof er niets aan de hand is.

Ik verwacht dat hij zal zeggen: dit was het beste WK ooit!

Hij zal zich laten herverkiezen en doorgaan op de doodlopende weg die hij al jaren bewandelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik in elk geval zeggen dat ik het hoop!!

Er zijn zoveel belangen en gelden bij dit WK betrokken dat fouten zoals vandaag echt niet kunnen. Ik ben er van overtuigd dat de wedstrijden een heel ander beeld zouden hebben gehad. Vooral als Engeland op 2-2 had gekomen.

Ik denk en hoop dat er tijdens de UEAF hier het voortouw inneemt en als het EK in 2012 in Polen en Oekraïne is, voor het eerst camera beelden toegaat staan. Het hawk-eye systeem van het tennis werkt ook al jaren perfect.

Het is er onderhand wel tijd voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel als hij denkt ik ga eens in London Manchester liverpool birmingham gezellig in de pub een biertje drinken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Nee : omdat hij al een geruime tijd erg onder druk staat en zijn positie alleen kan behouden via steekpenningen .
Alleen de africaanse landen houden hem nog in het zadel .
En tot nu toe is hij drubestendig .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt !
Nee. Die man heeft een ego dat zo groot is dat het amper in het grootste stadion van Zuid-Afrika past.
Hij denkt groter te zijn dan God. De FIFA staat boven en onder de wet en aangezien hij daar de baas van is, gebeuren er geen dingen die hij niet wil.
De hele wereld kan klagen en zeuren dat ze hulpmiddelen willen, prehistorisch fossiel Blatter zal het aan zijn gevulde achterwerk roesten: "Voetbal is emotie en met camerabeelden haal je de emotie weg", aldus heer Blatter.

Als ik hem was zou ik voorlopig maar even geen vakantie gaan vieren in Engeland en Mexico.

Waarom besluit hij dan toch niet tot een comprommis zoals ze in tennis hebben. Een speler (een ploeg in dit geval dus), kan maximaal twee keer per wedstrijd verzoeken camerabeelden van een situatie te laten zien. Hebben zij gelijk, dan behouden ze twee opvraagmomenten, hebben zij ongelijk, dan zijn ze een moment kwijt. Zoveel meer tijd hoeft dat niet te kosten en dan hadden we gisteren in ieder geval een heel andere wedstrijd gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk gaat dat wel gebeuren, als er op deze manier steeds meer landen worden benadeeld. Dat zijn dan ook weer landen die geen stem meer op Blatter uitbrengen. Maar ik ben bang dat we daar nog een regeerperiode van 4 jaar op moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd hoop ik van wel!
Hij vindt extra camera's niet nodig, waarschijnlijk omdat hij dan niet meer kan bepalen wie wereldkampioen wordt.
Die man leeft in het stenen tijdperk en moet hoognodig vervangen worden.
Maar ja hij is erg machtig en erg rijk, dan kan je wel aanvoelen dat ie zich niet zomaar weg laat sturen.
Helaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij koopt bij de volgende verkiezing gewoon weer genoeg stemmen om aan te blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja want het zijn natuurlijk de voetballers da het moeten doen e