Hoe kan Nederland nog door naar de kwartfinale?

De theorie is: als NL met 2-0 van Portugal winnen en Denemarken verliest van Duitsland, bijv. met 1-0, dan is Nederland door op doelsaldo. Maar de regel die tussen Rusland en Griekenland werd toegepast is, dat Griekenland (met slechter doelsaldo) doorgaat, omdat ze in de onderlinge wedstrijd van Rusland wonnen. Als deze regel ook op op NL en Denemarken wordt toegepast, dan zou NL dus niet meer door kunnen, omdat wij van Denemarken hebben verloren.....?????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt ook gekeken naar de stand in het uefa klassement.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Griekenland en Rusland stonden samen gelijk, in onze poule kunnen er drie landen gelijk komen. Die hebben alle drie van Duitsland verloren en om en om van elkaar gewonnen. Dan moet je dus niet naar de punten kijken (allemaal 3 en allemaal 1x gewonnen en 1x verloren van elkaar) maar naar doelsaldo van de onderlinge wedstrijden (dus weer zonder Duitsland).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als het nou 2-1 word..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neehee er moeten minstens 2 doelpunten verschil zijn, dus 4-2 voor nederland is goed maar 3-1 ook en 10-8 ook.

Antwoorden (3)

Als Nederland wint van Portugal en Denemarken verliest, is de stand als volgt:

1. Duitsland 9 punten.
2. Nederland 3 punten.
2. Denemarken 3 punten.
2. Portugal 3 punten.

Dan zijn er dus drie landen op drie punten. Dan wordt er gekeken naar de onderlinge resultaten van de 3 landen met 3 punten.

Als Nederland met 2-0 wint, hebben zij de beste doelsaldo onderling tussen die drie landen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als nederland wint heeft het hetzelfde aantal punten als Denemarken en Portugal. Na punten teld het onderling resultaat, dat is allemaal hetzelfde omdat Nederland gewonnen heeft van Potrugal maar verloren van Denemarken, Portugal gewonnen van Denemarken maar verloren van Nederland en Denemarken gewonnen van Nederland maar verloren van Portugal. Dan gaat het om doelsaldo, als Nederland met 2 doelpunten verschil wint van Portugal hebben ze sowieso beter doelsaldo dan Denemarken omdat Denemarken zou verliezen van Duitsland maar hetzelfde aantal doelpunten als Portugal, maar dan teld het onderling resultaat, en Nederland heef dan gewonnen van Portugal dus is Nederland 2de.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hoe zit het dan als Nederland met 1 0 wint van Portugal?
Dan is doelsaldo van NL: 1 voor 1 tegen; PORT: 3 voor 3 tegen; DEN 3 voor 3 tegen;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig, als antwoord stel je een vraag ;) Nl heeft dan 1-1
Por heeft dan 3-3
Den 3-3 en dan kijken ze dus naar de volgende categorie: a) aantal behaalde punten (onderling)
b) doelsaldo (onderling)
c) doelpunten tussen de teams in kwestie
d) doelsaldo van alle wedstrijden in de groep
e) doelpunten van alle wedstrijden in de groep
f) positie volgens het UEFA national team coefficient ranking system
g) fair-play gedrag van de teams (tijdens het hoofd toernooi)
h) lootje trekken Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/mogelijk-duitsland-gaat-volgende-ronde.342503#1289132