hoe gaat Nederland door? Denemarken heeft toch van Nederland gewonnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar stel dat duitsland met 2 doelpunten verschil wint en Nederland met 1 doelpunt van portugal. zijn ze dan door?

Antwoorden (2)

Als Nederland wint (minimaal 2-0) en Denemarken verliest, dan hebben Denemarken, Nederland en Portugal onderling allemaal van 1 tegenstander verloren, namelijk:

- Denemarken van Portugal;
- Portugal van Nederland;
- Nederland van Portugal.

Wat dan belangrijk is, zijn de onderlinge resultaten. Nederland moet minimaal met twee doelpunten verschil winnen om door te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Nederland van Denemarken moet het natuurlijk zijn ipv Portugal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan Nederland van Portugal winnen en verliezen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was een foutje, ik heb het hier verbeterd bijde reacties. Nederland kan dus niet winnen en verliezen van Portugal.
Dat Denemarken van Nederland heeft gewonnen doet nu niet ter zake. Op dit moment is dit de stand:

1. Duitsland, 6 punten, doelsaldo 3-1
2. Portugal, 3 punten, doelsaldo 3-3
3. Denemarken, 3 punten, doelsaldo 3-3
4. Nederland, 0 punten, doelsaldo 1-3

Als Nederland 2-0 wint van Portugal (of een grotere stand), is dit de stand:

1. Duitsland, 6 punten, doelsaldo 3-1
2. Denemarken, 3 punten, doelsaldo 3-3
3. Nederland, 3 punten, doelsaldo 3-3
4. Portugal, 3 punten, doelsaldo 3-5

Als Duitsland dan van Denemarken wint, is het doelsaldo van Denemarken negatief, en eindigt Nederland dus nog boven Denemarken. Een 1-0 winst (of 2-1, 3-2 etc.) voor Nederland is sowieso niet genoeg, dan heeft Portugal een doelsaldo van 3-4, en Nederland 2-3; dan heeft Portugal meer doelpunten voor en eindigt Portugal boven Nederland.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk geworden :)