Ik wil een groepsfoto of de namen van de spelers die omstreeks juli 1953 bij Ajax speelden, waar vind ik dat?

Toegevoegd na 1 uur:
Toelichting: Ik wil voor iemand die geboren is in juli 1953 een fotoboek maken met foto's, feiten, weetjes, krantenknipsels e.d. uit die tijd. Voetbal/Ajax is één van zijn hobbies. Vandaar :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Antwoorden (1)

In het seizoen 1953-1954 was Ajax 1 voor het laatst een amateurelftal. Daarna werd betaald voetbal ingevoerd en werden de spelers van Ajax profs.

Toegevoegd na 2 uur:
Volgens de gegevens uit het Ajax archief is deze foto echt van het elftal uit het seizoen 1953-1954. En ik heb er nog een gevonden:
De bekendste speler was toen Bobby Haarms.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze foto en de Ajax site wilde ik ook net doorgeven. Was binnen 1 minuut gevonden met google.
MissBiggie
13 jaar geleden
wordt deze vraag nu ook verwijderd? net stond er 1 over het nl-elftal en in ene ... floep .. weg vraag
Amadea
13 jaar geleden
Misschien bedacht de vraagsteller daarvan dat het niet de juiste vraag was en heeft hij die daarom zelf verwijderd?
MissBiggie
13 jaar geleden
hmm, ja, kan ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope, verwijderd door de mod's. Vraag zou al bestaan? Heb al protest aangetekend.
MissBiggie
13 jaar geleden
helpt toch niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze foto had ik ook zelf al gevonden maar het bijschrift is 1950-1959 dus dat is wel erg globaal om te zeggen dat dit ook het team van 1953 zou zijn.
MissBiggie
13 jaar geleden
Ik had WEL de goeie van het nl-elftal te pakken voor je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shit! Kun je die niet hier bij de reacties zetten :-) En over dat protest aantekenen: ik heb zeker al een keer of drie met succes protest aangetekend, en ik vermoed dat het nu ook gaat lukken. Ze zeggen nl dat de vraag al bestaat, maar ik denk dat ze zicht vergissen met deze vraag. Ik kan iig nergens de vraag omtrent het Nederlands elftal van 1953 vinden hier op gV.
MissBiggie
13 jaar geleden
ja, doe ik wel ff voor je
http://www.inzichten.nl/mensenmaat/mensenmaat_8.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha thnx, we zijn de mod's te slim af ;-)
MissBiggie
13 jaar geleden
heb je er wat aan? aan die site ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en nee. Ze spreken over een "gelegenheids team"
zijn wel allemaal internationals als ik het zo lees, maar of dit nou het "officiele team" was van 1953?
MissBiggie
13 jaar geleden
Oow :( Sorry