Wat is het laagste salaris van een voetballer?

Iedereen wil weten hoe hoog het hoogste salaris van voetballers. Ik wil weten wat je minimaal verdient als profvoetballer maar er schijnt ook een verschil te zijn in salaris van een basisspeler en de spelers op de reserve bank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Het beste antwoord

Feyenoord had in het seizoen 2009-2010 een buitenlandse speler (de Servier Stefan Babović) in haar selectie door zijn vader werd betaald. Bij Telstar voetballen dit seizoen de Australische broers Andrew en Ryan Marveggio en ook zij worden door hun vader betaald. Ook dit is profvoetbal in Nederland. Vooral in de onderste regionen van de 1e Divisie lopen genoeg voetballers rond die voor € 1.000 per maand voetballen. Voor hun is de kick dat zij zich in het profwereldje bevinden. Want van zo'n bedrag kan je natuurlijk niet leven in ons land. Verstandiger is om voor hetzelfde bedrag (of meer) in de Topklasse te gaan voetballen. Dan kan je er naast ook een maatschappelijke carriere opbouwen, waardoor je feitelijk twee salarissen verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aangezien je ook het trefwoord 'amateurvoetbal' hebt toegevoegd is deze vraag makkelijk te beantwoorden.

Een voetballer in het amateurvoetbal krijgt meestal niets betaald, deze moeten zelfs betalen: contributie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je minimaal verdient als profvoetballer is
het minimumloon.

http://www.minimumloon2012.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens aan, het juiste antwoord.... nu is alleen de vraag hoeveel uur de voetballer werkt ;)