Waarom is een voetbal van stukjes leer en niet van 1 kunsttofmateriaal gemaakt?

Zo'n bal uit stukjes leer in elkaar zetten en ook rond zien te krijgen enz. is heel lastig, waarom geen bijv. massieve bal met t zelfde s.gewicht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K
Ivana
9 jaar geleden
Ik denk dat je op kunststofmateriaal minder grip hebt. Dat rond krijgen van een bal is niet zo moeilijk. De druk is overal even groot. Heb ooit een item gezien op discovery over het maken van leren 'knikkers'. Zeer interessant.

Antwoorden (1)

Men is al jaar en dag gewend aan een leren bal, deze heeft ook bepaalde eigenschappen etc. Zou je dit veranderen in kunststof dan veranderen de eigenschappen en dus de manier waarop de bal bespeeld moet worden.