Hoe wordt de lengte van de blessure/extra tijd bepaalt bij de ek voetbal

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
4.7K

Antwoorden (1)

Dat houdt de 'vierde official' bij. Diegene die ook de bordjes omhoog houdt bij een wissel.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vierde_official ; De vierde official is ook verantwoordelijk voor het bijhouden van de verloren speeltijd. Hij zal door middel van het elektronisch bord moeten aangeven hoeveel minuten extra tijd men krijgt. Dit gebeurt een minuut voor het einde van de eerste helft, de tweede helft en eventueel na iedere helft van de verlengingen. Hij doet dit door het aantal minuten in cijfers te doen oplichten op het omhoog geheven elektronisch bord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik weet dat de vierde official dat bij houd. Maar hoe, welke criteria worden er gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh dat lijkt me simpel, hij zal een stopwatch gebruiken gedurende de wedstrijd die hij indrukt als er iets gebeurt en weer stopt als het spel doorgaat. Het zal qua seconden nattevingerwerk zijn omdat hij moet afronden naar hele minuten. Het is bijna altijd 3 of 2 minuten. Geen hogere wiskunde ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De goede waarnemers trekken ook nog tijd bij voor die onzinnige wissels in of na de 90e minuut. Puur bedoeld om tijd te rekken. In een van de wedstrijden werd hierdoor na de al extra minuten nog anderhalve minuut extra doorgespeeld. Terecht. Zouden ze meer moeten doen om dit soort spelbederf te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder is het zo als ik het goed heb dat elke wissel in de helft waarbij extra tijd komt, 30 seconden extra tijd meer word. 6 wissels in de tweede helft is dus al 3 min plus de tijd die vergaan is door blessures etc.