Waarom moet een buitenlandse speler in het voetbal bv. Nederlands leren en een trainer niet?

Viel mij afgelopen week op dat de trainer van Twente nooit geen Nederland woord gebruikt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (4)

Hangt van de eisen van de club af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een speler ook niet de engelse taal niet beheerst dan is het makkelijker om nederlandse les te nemen voor die speler .
En omdat de meeste spelers en trainers wel nederlands of engels spreken dan is het makkelijkste voor die speler een van die twee talen te spreken of verstaan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een buitenlandse speler die voor een Nederlands team speelt moet genaturaliseerd worden en daarvoor moet je inburgeringsexamen (= Nederlands) doen. Een trainer hoeft niet genaturaliseerd te worden en dus ook geen inburgeringsexamen te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is alleen geldig voor een nationaal team, niet voor een club in de eredivisie!
Stel je voor eer komt een spaanse en een franse speler dan zou de trainer alle 2 de talen moeten leren, en er komt nog een duitser dan moet de trainer weer duits leren. Lijkt me wel logisch zo.