Hoe ziet het schema van de champions league eruit van volgend jaar?

Bijv: nederland nr 1 komt op plaats 4 in het schema

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

Moetbnog geloot worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nog niet bekend omdat er ook nog niet van alle landen bekend zijn wie er in de champions leaque mogen spelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er nog even vanaf welke clubs zich allemaal gaan plaatsen al dan niet via voorrondes.

Zo moet Bayern Munchen bijvoorbeeld een voorronde spelen, maar als die daar doorheen komen, zitten ze in een hogere pot dan Ajax, omdat Bayern Munchen vierde staat op de ranglijst van Europese clubs. En zo zijn er nog wel meer teams die hoger staan dan Ajax, maar die toch in de voorrondes zitten.

Momenteel staat Ajax op de 34e plaats. Aan de hand van wat er nog bij gaat komen worden ze in de 3e of 4e pot ingedeeld.
Twente staat op plaats 49. Als zij doorkomen zitten ze zo goed als zeker in pot 4.

http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA-co%C3%ABffici%C3%ABnten#Clubco.C3.ABffici.C3.ABnt_2

http://www.vi.nl/Achtergronden/UEFA-ranglijst/199977/UEFA-Coefficientenlijst-Portugal-loopt-in-op-Fransen.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Fijn om weer eens een antwoord met bronnen te zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik heb me al over mijn teleurstelling heengezet en kijk vooruit. Ik hoop op een Champions League finale Twente-Ajax met uiteraard winst voor het witte ros.
(ja, ik ben niet altijd even realistisch, maar hopen mag)