Iemand ervaring met bezoeken van ajax stadion met de trein? ik zou graag willen weten wat de looptijd vanaf het station naar het stadion is.

tickets gekocht. wedstrijd is 22.30 afgelopen, redt ik de trein van 11uur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K

Antwoorden (3)

Het is van belang om te weten naar welk station van de NS je wilt gaan lopen. Ik neem aan dat het om station Amsterdam Bijlmer gaat dan is het ongeveer 15 minuten lopen. Via A'dam Bijlmer reis je gemakkelijk naar Utrecht.
Je kan ook naar station Amsterdam Duivendrecht willen lopen dan ben je zeker meer als 30 minuten kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel ervaring, Amsterdam Bijlmer Arena is veruit het handigste station, daar rijd meestal elk kwartier een trein naar Amsterdam Centraal (vanaf waar je weer veel meer mogelijkheden hebt). Dit station ligt op ruim 5 minuten lopen van de Arena, dus als er inderdaad een trein om 11 uur gaat, moet je die kunnen redden.

Houd er wel rekening mee dat duizenden mensen met de trein willen, en het dus kan zijn dat je een trein later moet nemen door de drukte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top antwoord.
Zoals ik er naar kijk heeft het niet zozeer met de looptijd naar het station te maken. De meeste tijd ben je kwijt aan het verlaten van het stadion. 22:30 is de eindtijd op papier, maar met blessuretijd zit je zo op 22:35 en dan moet de tweede helft ook nog precies op tijd beginnen. Mijn ervaring is dat het soms wel een half uur kan duren voordat je uberhaupt je vak uit bent, afhankelijk van waar je zit uiteraard. Als de vraag sec is: haal ik de trein van 23:00? dan is het antwoord 100%: nee, die haal je nooit.