Hoe schiet je harder een bal?

het is toch logisch dat hoe harder je de bal schopt hoe harder hij gaat. Maar messi schoot juist niet echt hard maar ging er wel keihard in, bij de 1-1 tegen Arsenal. Ligt het eraan of je de bal op een bepaalde manier raakt of hoe hard je hem raakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
3.5K

Het beste antwoord

positie van je andere been, de snelheid die je maakt met je schietende been. je lichaam in de juiste positie en het juist raken van de bal. meer smaken zijn er niet

Toegevoegd na 2 minuten:
en uiteraard de luchtweerstand, hardheid van de bal en het door zwaaien van je been.

Toegevoegd na 9 minuten:
de punter gaat harder omdat je voet dan het minste snelheid verliest, want op het moment dat je de bal raakt remt je voet enorm af. bij een punter word de voet niet door naar achteren gedraait. daarom zal je minder snelheid verliezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het is van belang hoe je de bal raakt .
raak je hem midden op de bal of onder aan de bal
dan zal de bal een ander snelheid krijgen
ook is de stand van de voet belangrijk raak je hem met de wreef of de binnenkant of met de punt.

Toegevoegd na 6 minuten:
je moet de bal dan zo raken dat hij minder weerstand krijgt dus niet gaat ronddraaien want dan ontstaat er wrijving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar je hem raakt, hoe hard je hem raakt maar zeker ook of de bal de juiste spanning heeft.
Je kan een bal ook effect geven (net als een bijardbal)Maar de meeste snelheid krijg je toch als je de bal middenin goed raakt.Met een punter kun je heel hart schieten maar niet goed richten (maar dat zal je ok wel kunnen trainen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hietboven al is geantwoord is hoe je de hal raakt. Daarnaast is het belangrijk ok be standbeen goed neer re zetten en goed doorhalen met je been.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de spelfouten, mijn I-touch werkt niet mee vandaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet de bal vol op je slof raken