Waarom speelt het tweede team van een voetbalclub in hetzelfde KNVB beker toernooi als het hoofdteam?

AZ moest nog niet zo lang geleden in de beker een keer tegen Jong Ajax. Het is toch helemaal niet eerlijk als het tweede team tegen het eerste moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Er is maar één beker te winnen waaraan een aantal ploegen die zich gekwalificeerd hebben, profs en amateurs, mogen deelnemen. Dus moet iedereen dan toch daaraan meedoen om bovenaan te komen. Dat is in elk land van de wereld het uitgangspunt van een toernooi, en levert de deelnemers op van weer een ander europacuptoernooi.