Hoe werken rode kaarten en gele kaarten bij voetbal?

Ik snap het niet helemaal. Een rode kaart is 2 wedstrijden geschorst ofzo.. Help me ermee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
7.5K

Antwoorden (3)

Als je rood hebt gekregen gaat de knvb kijken hoe erg de overtreding was en daaruit bepalen ze de schorsing.
Als je een vuile overtreding maakt die niet bestraft wordt omdat de scheids het niet kon zien kan je ook een schorsong krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een speler 2 keer geel krijgt in een wedstrijd, dus rood, dan vervallen de beide gele kaarten die de speler heeft gekregen in de wedstrijd. Maar als de speler eerst geel krijgt en daarna direct rood, dan blijft de eerste gele kaart staan, maar als de speler bijvoorbeeld zijn 5e geel krijgt en daarna direct rood, (Of een ander aantal kaarten die een schorsing opleveren, zie hierboven) wordt de speler maar 1 wedstrijd geschorst en niet 2 wedstrijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gele kaart wordt bij diverse sporten gebruikt als waarschuwing bij een overtreding, zoals onsportief gedrag en commentaar op de scheidsrechter.
Een rode kaart wordt gebruikt om een speler te straffen door deze uit het veld te sturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij twee waarschuwingen in één wedstrijd volgt een veldverwijdering. Twee keer geel = rood.