Real = Koninklijk in het spaans.
(net als Royal koninklijk is in het Engels)

Toegevoegd na 2 minuten:
"Real Madrid werd koninklijk of Real in 1920 en kregen deze titel van Alfons XIII. "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Real_Madrid_CF
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze titel kreeg Sociedad Madrid Fc (opgericht in 1902) in 1920 van koning Alfos XIII en heet sindsdien Real (Koninklijke) Madrid CF.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hierboven + dat er nog veel meer Koninklijke voetbalclubs in Spanje zijn. In Nederland kent men per sport maximaal één koninklijke titel toe. De oudste voetbalclub is de Kon(inklijke) HFC (Haarlemse Footbalclub). De Kon UD uit Deventer is de oudste Cricketclub en de Kon HC&VV is de oudste combinatieclub van voetbal en Cricket. Ook deze clubs worden de Koninklijke genoemd.