wat zijn de verschillen tussen vrouwen en mannenvoetbal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
7.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aantal ballen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dacht ook al zoiets :-D

Antwoorden (2)

Geen. Alles is identiek bij de volwassen spelers. Alleen bij de jeugd zit er een klein verschil: een wedstrijd tussen meisjes duurt vijf minuten korter dan die tussen jongens, wat wil zeggen 25 minuten in plaats van een half uur.
Amadea
10 jaar geleden
Het ligt er aan wat je met verschillen bedoelt. Qua spelregels/speeltijd zijn er inderdaad geen (of nauwelijks, vooruit) verschillen met het mannenvoetbal, maar qua het soort voetbal wat er wordt gespeeld zijn er natuurlijk wel degelijk verschillen.

Het niveau bij vrouwenvoetbal is over het algemeen lager dan bij het mannenvoetbal, mannen schieten ruim 2x zo hard als vrouwen, vrouwenvoetbal heeft minder bespelers dan mannenvoetbal (al neemt dat verschil steeds verder af), er zijn véél minder professionele (betaalde) vrouwelijke voetballers dan mannen en zo zullen er nog wel een heel aantal verschillen zijn op te noemen.

Oftewel, officieel zijn er geen verschillen, maar in de praktijk zijn de verschillen (nog) erg groot.