Hoe paas je een bal goed in de voeten?

Af en toe schiet ik hem hoog, ik wil hem gewoon strak intikke naar me medespelers.
Tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.6K

Antwoorden (6)

Voorover leunen en wijzen waar je hem wil spelen en met de binnenkant van je voet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je met rechts schiet, met je linkervoet naast de bal staan (als je met links schiet,met je rechtervoet naast de bal)
en voorover over de bal leunen, dan gaat hij recht en blijft de bal laag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krachtig maar gericht passen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de binnenkant van je voet spelen, en je andere been, vanwaar je mee schiet zet je naast de bal en richt je naar de persoon waar je heen wilt spelen. Voor een lage bal raak je de bal iets 'hogerop' een hoge bal, raak je de bal lager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een klein beetje naar voren leunen omdat de bal dan niet hoog gaat en dan met de binnenkant van je voet pasen naar diegene waar de bal heen moet omdat als je het met de punt van je schoen schiet de bal alle kanten op kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet per se voorover te leunen. Raak de bal gewoon met de binnenkant van de voet. Zorg er voor dat je de bal niet te laag raakt. Neem een denkbeeldige omtrek, precies in het midden van de bal en raak hem met de binnenkant van de voet iets boven die denkbeeldige lijn. Speel niet te hard, maar wel strak in.

Wat ik ook lekker vind is om de bal hard en strak over de grond met mijn wreef te trappen, maar dit doe je dan over een iets langere afstand dan normaal en meestal als je wat meer tijd en ruimte krijgt.