Gaat de vergelijking met Griekenland - Rusland ook niet op voor Nederland - Portugal op als Nederland slechts met 1-0 wint van Portugal?

Voor Griekenland - Rusland was toch ook niet het doelsaldo bepalend, maar het onderlinge puntenverschil? Doordat juist Rusland van Griekenland verloor gaat Griekenland door.
Als dus Nederland van Portugal wint heeft Nederland net als Portugal 3 punten, maar doordat het puntenverschil juist in deze wedstrijd tot stand is gekomen zou Nederland volgens mij dus ook al bij 1-0 overwinning wel door gaan, ten koste van Portugal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan alsnog gaat het niet op, want dan zou Denemarken sowieso boven Nederland eindigen, en is Nederland dus niet door.

Het beste antwoord

Nee, het onderlinge resultaat geldt niet meer. Mocht Duitsland met 2-0 van Denemarken winnen en Nederland met 1-0 van Portugal, dan wordt er gekeken naar het doelsaldo, aangezien er 3 teams 3 punten hebben. Het onderlinge resultaat geldt niet, want Nederland heeft van Portugal gewonnen, Portugal van Denemarken en Denemarken weer van Nederland. Er wordt dus naar het doelsaldo gekeken. Nederland heeft dan 2-3, Portugal dan 3-4 en Denemarken 3-5. Portugal heeft dan het beste doelsaldo (-1), want het heeft meer doelpunten gemaakt dan Nederland.

Toegevoegd na 7 minuten:
Mocht Denemarken verliezen met 1-0 en Portugal ook, dan hebben ze allebei 3-4 en gaat Portugal dus door, want zij hebben gewonnen van Denemarken met 3-2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel hartelijk bedankt!

Andere antwoorden (1)

Nee, want Griekenland heeft ook 3 punten, dus zou dan doorgaan i.p.v. Nederland. Maar Portugal heeft dan ook 3 punten maar gewonnen van Griekenland en dus doorgaan, maar Nederland heeft gewonnen van Portugal dus, etc.. Dat geeft dus geen uitslag. Daarom wordt vervolgens gekeken naar het totale doelsaldo.

Toegevoegd na 32 seconden:
Ik bedoel natuurlijk niet Griekeland maar Denemarken!