Waarom wil de FIFA geen videobeelden gebruiken voor oordelen tijdens een wedstrijd?

In het stadion zijn grote schermen, daarop kunnen toch gewoon de beelden van buitenspel, doelpunten, overtredingen afgespeeld worden? Het is duurt maar een paar secondes en dan is het meteen duidelijk. Het duurt soms zelfs korter dan het aan een grensrechter vragen bij een duidelijkheid. Dus er zitten in principe meer voor dan nadelen aan, en de tijdverlies is ook nihil, hooguit enkele minuten per helft.

Want zoals met dit WK zijn er duidelijk fouten gemaakt, als die gewoon op het scherm werden afgespeeld zoals wij het thuis zijn, konden die vermeden worden.

En waarom verbiedt de FIFA camera's bij het doel? Die zijn handig zoals bij onduidelijkheden zoals de bijna doelpunt van Afellay.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Omdat de grote baas van de FIFA, meneer Blatter, vindt dat beslissingen in het heetst van de strijd genomen moeten worden en dat videobeelden afdragen aan de emoties.

Ik vind het pure onzin. Er gaan miljoenen (miljarden) om in de voetballerij en de belangen zijn enorm. Die man leeft nog in het verleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De heren die erover gaan die zeggen.
Voetbal is emotie,strijd,fouten maken door spelers die
een kans missen,trainers die fouten maken,e.z.v.
Die heren dat zijn oude mannen die voor 30 jaar geleden
gelijk hadden, maar nu niet meer, de belangen zijn groter
geworden, het draait tegenwoordig om miljoenen.
Veel grote ex spelers willen veranderingen, misschien heeft deze W.K duidelijk gemaakt dat het toch moet
gebeuren, camera,s in de doelen om direct meer
duidelijkheid te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Plussen ik wilde je plussen maar drukte om min.. 't Spijt me! :-(
Eén van de redenen van Blatter om dit niet te doen is dat het onduidelijk is bij welke wedstrijden je dit allemaal moet doen. Dus alle WK-kwalificatiewedstrijden? Dus ook bv bij Afghanistan - Noord-Korea ? Terwijl die landen veel te arm zijn voor dergelijke geavanceerde apparatuur. Of denk aan onze competitie: alleen bij Ajax, PSV en Feyenoord? Of ook bij bv Veendam - FC Oss? Dus je *moet* het dan wel doen bij alle wedstrijden en niet bij een select gezelschap. Zolang daar nog geen oplossing voor is, zal dit niet gebeuren, volgens de FiFa dan.