zie uitleg, anders is de vraag te lang.

als een team in de europa league of champions league in hun uitwedstrijd met 1 - 0 winnen, en daarna thuis gelijkspelen met 2 - 2, is de tegenstander dan door, omdat uit-goals dan dubbel tellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
5.1K

Het beste antwoord

De antwoorden zijn allemaal juist maar onvolledig.

De uitdoelpunten tellen pas dubbel als er naast aantal punten ook een gelijk aantal doelpunten zijn gemaakt !

Ajax - Spartak 6-0
Spartak - Ajax 3-2

Punten
Ajax 3
Spartak 3
Aantal doelpunten is niet gelijk dus de eindstand zal hier zijn 8-3
en niet 10-3 !

Ajax - Spartak 2-1
Spartak - Ajax 3-2

Punten
Ajax 3
Spartak 3

Het uit doelpunt van Ajax zal in deze situatie dubbel tellen, want aantal punten is gelijk en aantal doelpunten ook. Eindstand
Ajax 6
Spartak 5

Twente - Zenit 2-0
Zenit - Twente 4-1

Dan is het aantal punten gelijk 3 en 3
Echter het aantal doelpunten
Twente 3
Zenit 4

Dus niet hetzelfde aantal doelpunten dus Zenit is door. En het uitdoelpunt van twente telt niet duddel.

Echter heb ik het idee dat je het vraagt ivm Ajax - Spartak

Het doet er allemaal niet toe.

Ajax moet winnen en met welke cijfers dat gebeurt maakt niet uit.
Winst is genoeg. Of dit nou met 0-2 of 43-44 gebeurt hindert niet.
0-1 is echter niet genoeg en levert verlenging en mogelijk penaltys op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Pas als je op normale punten gelijk staat kijk je naar uit en thuis telling

Toegevoegd na 1 minuut:
Over jou voorbeeld:

Team A wint met 1 - 0 van team B en krijgt 3 punten
Team A speelt gelijk tegen team B en krijgen beide 1 punt

Team A heeft 4 punten, Team B 1. Dan is het al uitgesloten :)

Toegevoegd na 4 minuten:
Daarna kijk je dus pas naar de doelpunten.

Mocht het zo zijn dat Team A wint met 1-0 uit, maar verliest met 1-2 van team B thuis, dan geldt deze telling:

2-2 onder normale omstandigheden

1-0 voor uitwinst van team A, telt als 2 punten
1-2 voor uitwinst van team B, telt als 4 punten voor B, 1 voor A

Dan krijg je dus 3-4 en gaat team B door
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan is het gewoon 3-2.

De uitdoelpunten tellen pas als er na 2 wedstrijden een gelijke stand op het bord staat.

Dus als voorbeeld:

Ajax - AC Milan 1-1

AC Milan - Ajax 2-2

In bovenstaand voorbeeld zal Ajax dus de winnaar zijn, daar zij 2 uitdoelpunten gescoord hebben, en AC Milan slechts 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgoals tellen alleen dubbel bij een gelijk aantal goals en een gelijk aantal punten.

A speelt thuis tegen B en wint met 3-2
week erna:
B speelt thuistegen A en wint met 2-1

Beide ploegen hebben gewonnen, beiden 3 pnt
Beide ploegen scoren 4x, echter
B heeft in zijn uitwedstrijd 2x gescoord en A maar 1x
Het resultaat is dus:
A (3 goals thuis + 1(x2) goal uit = ) 5 goals
B (2 (x2) goals uit + 2 goals thuis = ) 6 goals

B gaat door naar de volgende ronde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitdoelpunten tellen dubbel. Je moet het zien als een soort bonus

Als FC Twente thuis 1-0 wint van Rubin Kazan is dat erg mooi, als ze uit 2-1 verliezen dan is de score over 2 duels 2-2 dus gelijk. Dan kijken ze welke partij de meeste uitgoals heeft gescoord: Kazan 0 Twente 1, dus is Twente door.

Gister ook mooi voorbeeld:

Inter Milaan - Bayern Munchen 0-1
Bayern Munchen - Inter Milaan 2-3

Inter Milaan door op basis van uitdoelpunten.