waarom is in nederland het wk nooit gehouden ?

Toegevoegd na 11 minuten:
en wk

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
9.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk WK? Wees wat duidelijker.
Amadea
9 jaar geleden
Kijk naar de categorie waarin de vraag ingedeeld is, Lex92. Dan begrijp je dat het om het wereldkampioenschap voetbal gaat.
tinus1969
9 jaar geleden
Omdat Nederland niet genoeg smeergeld aan de bobo's van de fifa wil betalen. Zie bv http://www.yallop.com/howtheystolethegame.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, welk WK? Ik ga gemiddeld iedere 2 jaar in Nederland naar een WK. Sprint, afstanden of allround. Dan heb ik het over WK schaatsen. Over welk WK heb jij het?
Amadea
9 jaar geleden
Lees de reactie die ik gisteren plaatste, Gilles111.

Antwoorden (2)

Omdat de stadions in Nederland niet voldoen aan de eisen van de Fifa. Er zullen stadions gebouwd moeten worden en al bestaande stadions moeten worden gerenoveerd.Dat is voor Nederland ook veel te duur. Bovendien is Nederland veel te klein om zoveel sporters en supporters op te vangen in hotels etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nederland te klein?? Nederland is 3,5 keer zo groot als Qatar en heeft 14 miljoen inwoners meer. Dan lijkt Nederland me niet te klein...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gerucht gaat dat Qatar of andere belanghebbenden daar flink voor betaald hebben.... het is een recent gerucht, geen feit dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarnaast vindt Nederland de eisen die FIFA stelt met betrekking tot diplomatieke onschendbaarheid en belastingvrij onredelijk.
De eisen van de FIFA zijn streng. Bijvoorbeeld het stadion voor de finale moet 80.000 plaatsen bevatten. En ook speelt mee dat grotere landen gemakkelijker kunnen lobbyen voor een te organiseren WK. En ook met steekpenningen werken.

Zoals nu speelt met Qatar, wat het WK van 2022 toegewezen heeft gekregen. Niet op basis van een voetbalcultuur, maar op basis van smijten met geld. Ideeën om stadions met airconditioning te bouwen vanwege de hoge temperaturen in dat land. Dat is zo grotesk en kosten verslindend dat je blij moet zijn dat Nederland zoiets niet zal organiseren. Tenminste niet op die wijze.

Als het huidige beleid van de FIFA zo blijft, zullen Nederland en vele andere kleinere landen geen eerlijke kans krijgen om een groot evenement als een WK voetbal te organiseren. Terwijl Nederland er wel toe in staat is.