wat betekend fairplay?

wat wordt dit bedoeld onder voetbal etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fairplay letter vertalen. Eerlijk spel. Eerlijk spelen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, maar bedoel meer dat ik vaak lees dat ze dat in willen voeren, maar wat word er dan letterlijk bedoeld met 'eerlijk spel?'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de manier waarop barcelona speelt is een goeie voorbeeld

Het beste antwoord

Dit betekent dat er eerlijk gespeeld wordt, dat je je dus aan alle regels van het spel houdt.
Bijvoorbeeld bij voetbal is het geen fairplay als een speler zich op de grond laat vallen zonder dat iets gebeurd is om zo een strafschop uit te lokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Spelen als een heer, gentleman. Geen vuile trucjes en geen Lothars.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wat zijn Lothars?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Like a sir.
Letterlijk vertaald is FairPlay 'eerlijk spel' fairplay is dus het eerlijk spelen van een spel, meestal overigens een sport. Als je als voetballer iemand expres op zijn schenen schopt, is dat geen fairplay. Het tegenovergestelde van FairPlay is dus ook valsspelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor mijn gevoel is fairplay iets meer dan je aan de spelregels houden. Dat wil zeggen dat het sportieve element de boventoon voert. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat je de bal het veld uit schopt als je ziet dat een tegenstander op de grond ligt en geblesseerd is.