wat voor schaatsen kan ik het best kopen?

ik wil dit jaar wel weer eens een poging doen om te leren schaatsen, aangezien bij mijn vorige pogingen mijn enkels gewoon niet overeind bleven, zit ik te denken aan hockeyschaatsen (of tenminste zoiets)
of misschien toch maar harder proberen, ik moet er wel goed over nadenken aangezien ze niet bepaald goedkoop zijn.

tips zijn welkom!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb jarenlang hetzelfde probleem gehad. Tot ik een paar Roces kocht met harde schoen (lange ijzers, dus geen hockeyschaatsen), je weet wel, zoals op skeelers en idd hockeyschaatsen enzo.
Ik deed ze onder en schaatste meteen 15 km weg zonder problemen...

Veel schaatsplezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga bij een schaatsbaan verschillende soorten schaatsen uitproberen. Dan merk je vanzelf wel wat bij jou het beste past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt rondjes wilt schaatsen zijn noren natuurlijk een goeie keus.
Ik zou voor lage noren gaan omdat hoge noren stevige enkels nodig heeft en deze lastiger zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je lang niet hebt geschaatst, en je hebt geen stevige enkels, dan kun je het beste beginnen met harde schoenen.
Natuurlijk kun je ook hockeyschaatsen nemen, maar als je toch meer voor het hardere schaatsen en/of de langere afstanden gaat kun je beter combi-noren nemen. Deze hebben de ijzers van noren, maar de schoen is hard en hoog, en beschermen je enkels waardoor je niet kunt zwikken. Je staat altijd recht op je schaats.
Als je namelijk lage noren neemt, en je zwikt met je enkels naar binnen schaatst dat niet lekker, en het is heel slecht voor je enkelbanden.
Voor een amateurschaatser die lekker in de winter een paar rondjes wil draaien zijn combi-noren een hele goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is klapschaatsen (Noren) met een harde schoen die je enkels ondersteunen. Dit voorkomt blaren op je hielen. Helaas bestaat dit niet dus het beste alternatief is houten Noren met skischoenen die je losjes onderbindt, Friese doorlopers kan ook maar gaat minder snel.