mag je met badminton ook de net raken met je racket?

Toegevoegd na 21 seconden:
ik bedoel het net ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
4.4K

Het beste antwoord

Je mag niet het net raken met je racket, want dat staat in het wedstrijdreglement:
Spelregel 13. Fouten
Het is een fout: [...]
13.4. als tijdens het spel een speler:
13.4.1. het net of de netsteunen raakt met zijn lichaam, kleding of racket;

Leuk is wel het volgende artikel:
13.4.2. boven het net met racket of lichaam binnen de speelhelft van zijn tegenstander komt, behalve dat een speler na de shuttle op eigen speelhelft te hebben geraakt, deze in de uitvoering van zijn slag met zijn racket over het
net mag volgen;

wat zegt dat je met je racket wel boven het net op het veld van je tegenstander mag komen zolang het maar de na-zwaai is van je eigen slag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee want daar kan je voordeel mee behalen, ook als het geen voordeel geeft mag het gewoon niet .