Waarom zijn we niet goed in ijshockeyen?

We zijn goed in schaatsen en goed in hockey, waarom zijn we niet goed ijshockey?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hockey
1.5K

Het beste antwoord

Samen met wat hierboven word gezegd; je hebt het over heel erg verschillende sporten. Schaatsen vergelijken met ijshockey is als formule 1 vergelijken met hardlopen (?) , en hockey vergelijken met ijshockey is als voetbal vergelijken met rugby. In nederland bestaat er nou eenmaal geen geschiedenis in ijshockey, schaatsen en hockey worden al decennia gedaan, ijshockey niet, het is gewoon niet ingeburgerd. En daarom doen weinig mensen het, daardoor is er weer een slechte jeugdopleiding, en daardoor hebben we weer geen goed nederlands team.
In de landen die groot zijn in ijshockey spelen kinderen het al vanaf dat ze klein zijn, net zoals voetbal in nederland.
Kort gezegd, ijshockey is gewoon niet populair genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

IJshockey is in Nederland lang niet zo populair als schaatsen of veldhockey. Als niet zo heel veel mensen de sport beoefenen, is de kans op het kunnen vormen van een nationaal team vol talenten natuurlijk ook minder groot.
14 jaar geleden
Wij zijn hardstikke goed in ijshockeyen.
Alleen curlen bakken we niks van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlanders zijn geen vechtersbazen. Dat is wel nodig bij ijshockey, veel duwwerk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er te weinig schaatsbanen zijn in ons land waar de tijd en ruimte is om de sport professioneel te beoefenen

tevens te weinig animo om er aan te verdienen