Welke richting moet je gaan als je bij een pitstopcrew wilt horen?

Welk schoolnoveau kun je dan het beste volgen en is daar een opleiding voor?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Formule 1
1.9K

Antwoorden (3)

Een schoolopleiding voor pitstopcrew bestaat niet; de specifieke opleiding zul je krijgen van het raceteam waar je gaat werken. Om kans te maken daarbij te komen vormt een opleiding richting autotechniek de beste basis.

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast is het denk ik zaak te proberen je ergens in het racewereldje in te werken (bijvoorbeeld via een kart- of rallyteam) zodat je dicht bij de bron zit en al doende specifieke kennis voor de racewereld op te doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mijn informatie is dat nogal breed, middelbare school, MBO, HBO of universiteit vragen ze.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aan het begin van het f1seizoen is er altijd een wedstrijd onder automonteurs. De winnaar hiervan mag dan een raceweekend mee bij williams. Dit werd altijd georganiseerd door randstad (sponsor williams f1).