Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik reactievermogen testen in spelvorm ?

Ik ben op zoek naar een leuke methode in spelvorm voor mijn les. De bedoeling is is dat een groep met elkaar iets onderneemt en daarbij het reactievermogen gebruikt om punten te scoren. Zelf heb ik een idee, maar ik ben benieuwd wat u te zeggen heeft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door stokken te vangen:
Laat een kind met in elke hand een stok op een stoel achter een persoon gaan staan.
met de armen gestrekt naar voren (+/- 40 centimeter tussen de handen). Het kind op de stoel laat vervolgens één van de stokken los (mag zelf weten welke)
Het kind wat op de grond staat moet dan proberen de juiste stok te vangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met het overgooien van bijv. een tennisbal, maar dan niet recht in de ander zijn handen. Gooi de bal bijv. naar een lastige hoek of met een stuiter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem een buis met een balletje dat daar doorheen kan, zet de buis schuin
Iemand laat het balletje door de buis vallen, de ander moet proberen het balletje raak te slaan zodra het uit de buis komt.
En zelfs het ouderwetse stoelendans is een reactiespelletje: zodra de muziek stopt, op stoel gaan zitten,
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding