Met wat kan ik mijn vingers insmeren om bij het kaarten misdelen te voorkomen?

Bij het kaartspelen heb ik problemen om de kaarten te bedelen zonder misdelen. De reden: mijn vingers zijn veel (te droog) te glad. Om niet te misdelen moet ik telkens aan mijn vingers likken. Bijvolg worden de kaaten kleverig en niet meer te bedelen na drie partijen kaartspelen. Wassen met water en zeep help niet. Mijn vingers ruw maken aan een baksteen helpt ook niet. Ik veronderstel dat ik niet de enige ben die met dit probleem te kampen heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Regelmatig een goede handcreme gebruiken helpt. Met 'regelmatig' bedoel ik een paar keer per dag, niet alleen als je gaat kaarten.

Als je gaat kaarten, smeer je handen dan niet vlák voor het kaarten in, maar lang genoeg van tevoren om de creme in te laten trekken. Anders zit je na een paar partijen met vette kaarten.

Oh, en hou alsjeblieft op met je vingers ruw te maken aan een baksteen! Zo beschadig je alleen maar de huid, die daardoor nóg meer uit zal drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een goed antwoord en het lukt , bedankt ! Een + kan ik je niet geven wegens onvoldoende punten. Negatieve antwoorden zal ik niet meer krijgen want ik verlaat GV.
Het antwoord van Rotaluclac op de vraag: Wat irriteert je het meest... ? Is me zeer slecht mij bevallen.

Andere antwoorden (6)

Handcreme zal het oplossen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Talkpoeder.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dit 100% zuivere talkpoeder is geschikt voor dagelijks gebruik. Het talkpoeder is te gebruiken bij een klamme huid en is ideaal voor klamme handen en voeten. Het poeder absorbeert transpiratievocht en verzacht de huid en is geschikt voor een gevoelige huid. Het talkpoeder is huidneutraal en vrij van parfum. Online Bestellen
Prijs Indicatie: 2.79

Toegevoegd na 11 minuten:
Gewoon te koop bij het Kruitvat of de Hema
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik veronderstel dat mijn handen gewoon te droog zijn, dus helemaal geen klamme handen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij moet je juist geen droge handen hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan worden zijn handen nog droger en gladder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen.
klik

http://www.gratis-tips.nl/beauty-mode/droge-handen/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in elke dart winkel zijn blokjes was te koop waar je stroeve vingers van krijgr de ideale oplossing!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed idee +1
Voor het kaarten:
Kaarten is ontspannend. Doe het dan ook ontspannen. Neem de tijd voor het delen. Als je rustiger deelt, zul je minder last hebben dat je eens twee kaarten pakt.

Voor je droge handen:
Gebruik zo weinig mogelijk zeep, creme, after-shower, of wat dan ook. Het *enige* dat mag is regelmatig een vettige creme gebruiken. Kies een creme waar verder zo weinig mogelijk in zit. In ieder geval geen zeep, reiniger, lotion, alcohol, of andere dingen die de huid reinigen. Of het bij jou ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar veel mensen krijgen een slechte huid doordat ze te schoon willen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij banken gebruiken ze wel eens van die rubberen vingertops, misschien kun je eens navraag doen bij je bank of een schrijfwarenwinkel.
Of probeer ze zelf te maken, door de topjes van een rubberen handschoen af te knippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed loesje, ik gebruik deze om mijn flappen altijd te tellen +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat wilde ik hier nou niet meteen aangeven, maar dat werkt idd een stuk sneller :)