Bestaat er een kaartspel voor alleen de kaarten 2 tot en met 6?

Aangezien 7 tot en met Aas voor bijvoorbeeld klaverjassen gebruikt wordt en de 2 tot en met de 6 vervolgens veelal ongebruikt in het doosje achterblijven.

(en ja, ik weet het, er bestaan ook pakjes kaarten met alleen de klaverjas kaarten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit spelbestaat, ik kan er alleen niet op komen, sorry.

Antwoorden (1)

Ik heb de volgende spellen onderzocht:
Blackjack
Barbuse
Bezique
Bonken
Bridge
Brossen
Canasta
Chinees poepen
Cribbage
Duizenden
Dutch Blitz
Eenendertigen
Eenentwintigen
Eenenvijftigen
Ezelen
Freecell
Hartenjagen
Heugen
Jokeren
Kingen
Klaverjassen
Kroep
Liegen
Manillen
Miezemauzen
Pandoeren
Patience of solitaire
Pesten
Poker
Presidenten
Rikken
Rummy
Schutjassen
Skat
Shithead
Sparen
Toepen
UNO!
Whist
Wiezen
Wippen
Zetten
Zenuwen
Zwartepieten
Zwikken

In geen van deze kaartspellen word gebruikt gemaakt van de kaarten 2 tm 6. Op Wikepedia staat dat dit al de kaartspelen zijn die er zijn. Er is er dus geen ;):P.